Gå til innhold

Bytte bilradio fra Peugeuot iOn til Golf 2001. Hjelp

Ranger emnet


ptrjor

Anbefalte innlegg

Hei. Som tittelen tilsier trenger jeg hjelp til å finne en adapter til en bilradio. Jeg har nettopp kjøpt en 2001 Golf stasjonsvogn som kom uten radio. Dette lot seg løse ved at jeg fikk en rimelig ny og ubrukt bilradio fra min onkel som hadde byttet radio i sin Peugeot iOn. Jeg trenger da en måte å få brukt denne nye radioen (Pioneer DEH-1807ZC) i min eldre Golf 2001 mod, og vet ikke helt hvor jeg skal begynne.. Radioen passer fysisk rett inn. Trenger da sannsynligvis en adapterkabel med hunkjønn som passer i Pioneer/Peugeot-radioen, til hankjønn som passer i golfen. Skal hovedsakelig bare benytte bluetoothen i den, til musikkavspilling fra tlf. 

Vet noen hva en sånn kabel heter? Prøvde å google litt, og har bare funnet motsatt kjønn av det jeg trenger på kablene, og at de heter ISO eller DIN? Går vel også evt. an å skjære av ledningene og koble dem til en annen dersom jeg finner rett kontakt. Ber derfor om hjelp fra noen som evt. kan dette bedre enn meg :)

Legger ved noen bilder av både radioen og tilkoblingene i bilen jeg skal sette den i.
 

Her er koblingene i golfen

1.jpg.1e164adc19de13fa0c802432a9051266.jpg

 

Og her er baksiden av radioen jeg vil benytte i golfen

4.thumb.jpg.49d007ee049e3d5474c38e62d36efc3e.jpg

 

Modellnr. osv på radioen

modellnr.thumb.png.c95f9721b366aebb1af9ae6496fea7c0.png

 

9.thumb.jpg.c3340e7332414af5f2ee93079de26898.jpg

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt forslag: Kjøp en ny Pioneer radio med BAB og Bluetooth for en drøy 1000-lapp, så får du med DAB antenne, og standard ISO kabel.

Selv har jeg en Pioneer DAB radio til 800 kroner, men da uten BT. Er imponert over hvor godt den tar inn DAB med antenna i vinduet. Sitter in en Octavia som er ganske lik Golf4. Der var det ikke plass i dybden til Pioneer med CD og BT siden de er litt dypere.

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår