Gå til innhold

2.3e 10V turboprosjekt

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hallo, har valgt og bygge turbo på min 2.3e. (Om det er domt eller ikke vet jeg ikke men en lærer av sine feil.)

Turboen er montert, alt er koblet opp. Men bilen går møkk dårlig? Kjørte første prøveturen uten lamda, og da forventet jeg ikke bedre. Men nå er lamda montert og går fortsatt dårlig? Hvorfor? Kan lamda ha støket med da jeg sveisa den inn i den nye eksosen? 

Bilen lader også ikkenoe særlig. Kanskje såvidt den lader 0.1 bar.. turboen er fra en 2.5tdi AAT og dem skal jo lade 1.3 org trur jeg. Kjører med orginal sprut, og trykklufta går gjennom luftfilterboksen uten filter. Wastgaten er koblet opp til "vaffeljærnet", altså innsugsslangen. 

Noen som har noen tips, eller har gjort detta før? 

Hilsen en litt småoppgitt nybynner

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmesnekra turbomotor kan bli suksess det men det er mange feller og gå i og veien til suksess kan være lang om man går i noen av de største fellene. Hva slags motorstyring har du? De fleste eldre motorer MÅ ha luftmåleenheten FØR turboen.

Du må nok inn med mer info og bilder her om du vil ha noe hjelp tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår