Gå til innhold

Anbefal meg en bil!

Ranger emnet


gorillaen

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger en bil og jeg er over middels bilinteressert og jeg liker å kjøre bil. Men er ikke sikker på hvilken jeg skal velge, så jeg tenkte å forhøre meg litt her.

Her er kort om meg, mann (28) som bor i Oslo med det som blir første bil registrert på meg. Kan hverken mekke eller skru, og ikke kjenner jeg noen som kan det heller. Og her er kriteriene mine for hva jeg ønsker (ingen spesiell rekkefølge):

  • Budsjett: Max 50 000 NOK for bilkjøpet
  • Bruk: Primært i Oslo-området, men også dagsturer til Trysil/fjellet om vinteren, og til Sverige. Må kunne komme fram på trange og snødekte veier.
  • Biltype: Gjerne en som er morsom og har kjøreglede, det er et stort pluss. 
  • Økonomi: Et (lite) pluss om den er billig i drift, men kjøreglede utveier dette.
  • Automat/Manuell: Er det en sportsutgave med kjøreglede er det pluss om det er manuell. Men er det en billig "A til B" bil foretrekker jeg automat.
  • Merke: Ingenting er utelukket, men biler med mindre store slitasjeproblemer er å foretrekke.
  • Personer: Kun meg selv foreløpig, så trenger ikke mye rom. Er gjennomsnittlig høy og bred, så her er det ingen forhåndsregler å ta.

Med det sagt så hører jeg gjerne hva dere har å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzuki swift (flere varianter) Artig liten rakker. Usikker på om denne er innenfor budsjett. Om du skal ha en bil det ikke må byttes slitedeler på de to neste årene. 

toyota auris d-cat sprek jævel, små stylet og nokså gjerrig. Fra 07 ->. Det er en stor liten bil. Du blir overrasket over hva du får plass til. Toyota er kjent for biler med stort sett godt mekanisk fundament med lite feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår