Jump to content
Bilforumet.no

Rate this topic

Recommended Posts

Hei. Flott med en side med så mange bra innspill. Har siden helga hatt utfordringer med min 2006 2.0td: Begynte med at den døde på tomgang, og startet ikke på starteren. Fyra når den ble trillet i gang. Dette skjedde noen ganger samme dag. Gikk helt rent og fint ellers. Problemet forsvant etter langkjøring men kom tilbake i går. Ingen varsellamper lyser. Starter ikke på starteren men starter med an slump startgass. Kjøpte en billig kodeleser fra biltema - ser i ettertid at multikunstneren Nightrider fnyser av disse - så jeg er ydmyk for at jeg ikke kan stole på av avlesningen. Hvertfall kommer det ikke opp feilkode ut over "p0500". 

What to do? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis det er meg du sikter til, så er jeg på ingen måte en multikunstner. 

Men ja, jeg er ikke veldig imponert over biltema sin diagnosetester. Men feilkode P0500 er en kjent feilkode, og den har absolutt ingenting med problemet ditt å gjøre.  "DTC P0500 (P0500): Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Malfunction"

Starteren går alltid rundt, selv når du ikke får startet? Virker som du har noe feil med dieseltilførsel. Ville startet å sjekke dieselfiltret. Evt sjekke dieseltrykk på lavtrykk siden. En annen ting å sjekke, hvis lavtrykk siden er ok, er dieseltrykket på høytrykksiden når den ikke starter. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starter virker hver gang. Hadde bilen på verksted som ikke fant noen feilkode. De byttet dieselfilter (ved bensintank) og bilen startet da jeg hentet den i går, men etterpå har startproblemer vært det samme.... 

Kjørte fra Kongsberg til Tønsberg nå, og plutselig stoppet motoren plutselig helt! Gul Motorlampe lyser. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har du hvertfall en feilkode nå. Les ut den  å se hva den sier.

Men du sa de skiftet filter ved tanken? Det er ikkenoe dieselfilter ved tanken her. Det sitter i motorrommet.
Det som er under bilen ved tanken er dieselpumpa..

Men det er XL7 2.0 diesel du har sant? RHW motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 timer siden, Trengerbilenihelga skrev:

Sorry, mente selvsagt pumpe og ja, det er en xl7 2,0td. Bilen tenner på startgass men stopper med en gang. 

Setter veldig pris på de gode innspillene. NAF fraktet bilen til verkstedet i går, så da kan jeg hinte om dine tips om feilsøking. 

 

Ok. Da regner jeg med de sjekka filtret også? Det har også vært en del feil med ledningene til railtrykksensor. Så kan være noe der også. Men da pleier den å sette feilkode P0089. 

Høytrykksdieselpumpa bør gi minst 150 når du drar den på starteren. Men sjekk alltid lavtrykksiden først.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.