Gå til innhold

Rust i plateskjøter

Ranger emnet


GolFen 4

Anbefalte innlegg

Hei. 

Eg har en sak som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Eg har en Passat Alltrack 2013, hvor det er blitt oppdaget rust i plateskjøt på panser og en bakdør. Sulland kunne søke VW om dekning på 50%, men det vil jo uansett koste skjorta å få utbedret. 

VW har jo denne 12 år mot gjennomrusting, må komme fra hulrom. Vil ikke rust i plateskjøter gå under denne garantien? Jeg tok en innspeksjonskamera og sjekket hulrom i panser via en åpning, og det er noe som kan se ut som rust inn i hulrommet bak plateskjøt. 

Noen som vært borti å få noe slikt dekket på en 7 år gammel bil?

Og hvis det da ikke er slik at rusten starter på innsiden, hvorfor blir det rust i plateskjøt? Hvorfor er VW så plaget med dette problemet?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare VAG som sliter med slik rust, og i veldig mange tilfeller bunner det opp i «dårlig» vedlikehold. 

Hvis alle servicer er tatt til rett tid hos merkeverksted med karosserikontroll uten anmerkninger så er saken sterkere, men helt ærlig, hvis du får dekket 50% blir jeg overrasket - og da hadde jeg hoppet på det. 

Det må kunne bevises at rusten oppsto «innvendig» og det blir ofte vanskelig og i veldig mange tilfeller vil de legge seg bak vedlikehold. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for svar. Jeg har fått dekket 50%. Har fått pris på bytte av panser hos Sulland, men synes 30000.- var litt heftig for å bytte panser, selv ved 50% kulanse. Får tak i nytt panser inkl lakkering hos et lokalt verksted her, til 11000.- så det blir vel til det da. Døra må jeg se hva jeg skal gjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår