Gå til innhold

Røket registerreim og kostnader

Ranger emnet


Anastacia

Anbefalte innlegg

Registerreima røyk på min 307, 2003-modell. Under start, i det jeg vred om nøkkelen(ikke under kjøring, altså). Jeg går mekaniker, og gutta har hatt den inne for sjekk. 
Der finner de ut at iallfall ventilene er slått i stykker. Og pris-anslaget for å få dette i orden ligger på ca 20.000.. Er virkelig ventiler og motordeler så dyrt?? 
Dette er overhodet ikke en pris jeg vil bruke på bilen, tror jeg.. Med mindre den er verd det. Det er dog en godt vedlikeholdt bil fra før og har hatt lite og ingen problemer før dette. 

Er dette verd å skru på? Er det mer som sannsynligvis er slått i stykker, enn ventilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke delene som koster her, men arbeidet. Det er en god del jobb å ta av toppen, bytte ventiler, gjerne også ventilstyringer, slipe til ventilseter, bytte alt av nødvendige pakninger osv. Så sant kamaksel (og evt vipparmer er helt) så er det vanligvis kun ventilene som bøyes. Helt ærlig synes jeg 20000 var billig for å få dette utbedret - uten å kjenne motorene til Peugeot.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det som jeg tenkte, siden jeg søkte opp delene og pris på de, og egentlig fant ut at DELENE ikke var så dyre, så regna med det var jobben som ville koste.. Jeg troooor de gjør denne jobben på skolen her, men er ikke sikker. Og jeg er ikke sikker om jeg sjøl er kapabel enda til å begynne en sånn jobb. Skal prate med læreren min å høre hva han sier. Han antyda en pris på 10-15.000 faktisk, så når jeg nå sa 20 så var det litt grovere regna over. :) 
Nei, jeg kjenner ikke så veldig godt til Peugeot jeg heller. Har jo stort sett hatt Toyota i alle år..
Men da er det vel egentlig greiest å sende bilen på skroting, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår