Gå til innhold

Hvordan fjerne resterende skitt nederst langs sidene på bilen?

Ranger emnet


proton

Anbefalte innlegg

Hi.

Jeg kjørte avfetting og vask (m/bilshampoo) i dag, for første gang på altfor lenge. Etter vask er det fremdeles ruglete nederst på dørene, fra bunn og omtrent 30 cm opp, så jeg har åpenbart ikke fått med all skitten. 

Hva vil man anbefale meg å gjøre for å få av den resterende skitten? 

Jeg bør nevnte at jeg ikke er opptatt av bil, og trenger ikke at det skal bli perfekt, men tipper det lønner seg å få den ordentlig ren for å unngå at bilen forfaller tidligere enn nødvendig. Så hvis det finnes noen løsninger som er gode nok ute at det koster skjorta hadde det vært bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort pleier fjerne slikt. Spray på og la stå uten å la det tørke opp (altså ikke i direkte sollys). Spyl av, er det mer igjen så gjenta operasjonen mens du gnikker forsiktig med en svamp e.l. før du spyler av. 

 

https://www.thansen.no/bil/bilpleie/shampoo-og-vask/prickbort-avfetting-1-liter/n461/pn1285/

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Quattro73 said:

Prickbort pleier fjerne slikt. Spray på og la stå uten å la det tørke opp (altså ikke i direkte sollys). Spyl av, er det mer igjen så gjenta operasjonen mens du gnikker forsiktig med en svamp e.l. før du spyler av. 

 

https://www.thansen.no/bil/bilpleie/shampoo-og-vask/prickbort-avfetting-1-liter/n461/pn1285/

Takk for tips. Ser at Prickbort er avfetting, som er noe jeg for så vidt allerede har påført bilen, men Prickbort går for å være et bedre produkt enn standard-produktet som jeg har kjøpt (husker ikke merket, men det var sikkert noe billig og greit jeg fant et sted i fjor). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår