Gå til innhold

Audi A6 4F, 2005, 2.4 L bensin, Kjørelys, Daytime running light

Ranger emnet


Ruben2000

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte bilen med en feil nemlig (Day time running light not working), så kjørelyset på venstre side er gåen. etter mye googling har jeg skjønt at jeg må bytte hele lykta? Kan dette stemme, å hvis det stemmer hva koster det sånn ca. ? Er det mye billigere å gjøre det selv, eller er det masse koding involvert i det hele?

Litt om bilen:

Det er en Audi A6, 4F(Sedan), 2.4 l bensin, 2005 modell. Den har Xenon lys 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Du har da vel bare en 21w glødepære til DRL
Er ikke LED DRL/parklys på denne? 

Det er vet jeg ikke, sliter med å finne bra dokumentasjon, i håndboken i bilen står det "La profesjonelle bytte lys (Generelt ikke ett spesifikt lys)". Er det noen måter å finne oversikt på nett? sånn at man kan skrive reg.nr. / VIN eller noe for å finne en eller annen delekatalog?

Så vidt jeg har skjønt er det 2 typer lykter, 1 med Xenon der det jeg ikke finner noe om bytte av noen pærer bortsett fra Xenon pæra. Den andre typen med vanlige pærer så virker det som det er enkelt å bytte. Basert på YT videoer jeg har sett angående lys/lykte bytte*. 

Pluss jeg kunne sjekket selv men har ikke verktøy tilgjengelig atm. Skulle bestille siden nærmeste butikk ikke fant/hadde ikke pæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av det selv, endte opp med å kjøpe vedlikeholds manualer til bilen som jeg egt. skulle gjort med en gang. Var tydeligvis P21W pære, har aldri hørt om selv. Det var også noen biler der men ikke kunne bytte pæren individuelt men mener det skal fungere.... (Forhåpentligvis)

Audi P21W- DTRL.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår