Gå til innhold

2004 xl7 2.0l diesel, Feilkode: P00CC og P00C8

Ranger emnet


richard91

Anbefalte innlegg

Eier av bilen opplever ingen symptomer, men fikk opp check engine lampe i dashbordet og spurte om jeg kunne lese av feilkoder.

Fikk da opp disse.

P00CC: Fuel Volume Regulator Solenoid Supply Voltage Control Circuit Low

P00C8: Fuel Pressure Regulator Solenoid Supply Voltage Control Circuit/Open

Finner lite informasjon på nettet om disse feilkodene, men antar det er snakk om dårlig kontakt og/eller sensorer. Men sliter litt med lokalisere de, noen som kan hjelpe meg med det?

Kan også nevne at lampa i dashbordet kommer og går litt som den vil, men kan alltid lese av feilkodene, går ikke å slette de, får beskjed om at det fortsatt er 2 feil når jeg prøver. Bruker Icarsoft CR Pro, om dette er relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så rart du ikke finner noe om disse feilkodene på nettet. For denne bilen har ingen feilkoder som du beskriver her.

Vet ikke hva slags diagnose apparat det er, men det kan ikke funke bra på denne bilen. 

Tipper feilen han kan ha fått er P0089 Fuel Pressure Regulator Performance..
Denne feilkoden ligger det info om her på forumet :)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke OBD2 være en standard for alle biler fra 1996? Eller har produsentene klart å sno seg unna allikevel slik at de fortsatt kan bruke sine prorietære løsninger?

Ser du skriver på en annen tråd at det ofte er snakk om noen ledninger som ryker/smelter, i dette tilfellet så var det snakk om en 2006 model hvor du sa at de var på høyre side sett forfra? Er dette annerledes på 2004 modellen? Finner ikke på høyre side, men finner en svart plastikk skinne langs toppdeksel, er det denne det er snakk om? Har ikke hatt tid til å se så nøye enda, ting tar litt tid når det ikke er min bil det er snakk om.
La også merke til at det lakk litt olje fra intercooler, såvidt jeg har klart å lese så kan jo det forårsake en del sensorfeil, kan det være så enkelt her? Vet du om noen som selger denne? Kunne ikke finne på eurodel, autodoc, bildeler, skruvat, mekonomen eller meca. Så da er vel bare RSA med blodpris(?) eller bilopphøgger igjen vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er standard med OBD2 ja, men er den diagnosetesetren din som er problemet. Sett dette selv, med andre verksteder. Mekonomen feks har eget "feilkode system". De får ikke vanelig
Alltid best å lese ut feilkoder med original tester og bruke originale flytskjema. Da alt annet blir mer generellt...

Det skal være en svart plastikkskinne der jeg forklarer. Den er lenger ned enn topp dekslet. Skal være likt på 2004 og 2006

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår