Gå til innhold

xl7 død, dyser åpner trolig ikke

Ranger emnet


karsktoppen

Anbefalte innlegg

Suzuki xl7 2007mod med rhw motor

Hei, 

Håper Nightking eller andre suzuki-eksperter trør til med tips her nå.

hadde starttrøbbel for en måned sida, fant ut etter mye om og men at sensor kamakselposisjon var defekt, byttet denne med en brukt fra en delebil og bilen startet som normalt igjen. Nå vil den ikke starte igjen, har byttet den kamakselsensoren med en ny sensor denne gangen men ikke noe liv, den bare kinner. Det virker som om dysene ikke åpner for det er ikke noe livstegn og ikke antydning til eksos i eksosrøret. så nå lurer jeg på om den sensoren som står i forbindelse med veivaksla/svinghjulet kan ha noe med saken å gjøre....? Håper nesten ikke jeg må bytte denne, for den er jo helt idiotisk plassert og umulig å bytte på normalt vis.

Fra før av er høytrykkspumpa byttet, måtte helle varmt vann over den for å starte. tykkregulator er byttet, railtrykksensor er byttet og den temp-sensoren som står montert under galleriet er byttet. trykket fra høytrykkspumpa målte jeg idag når jeg kinnet med starteren og den er over 250bar, tror den lå på 270bar hvis jeg husker rett. har ikke sammenlignet returmengden fra dysene, men når jeg tar av returen kommer det veldig lite diesel, synes det så ganske normalt ut. Det er ikke registrert noen feildiagnose.

gode tips/svar mottas hjerteligst med stoooor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tilgang til diagnoseapparat, så er det ikke verre enn å gå inn på live data og se om det er turtallssignal fra possisjonsføleren(e) 

Det jeg ville ha starta med først. 

 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, karsktoppen skrev:

har nå skiftet over komplett tenningslås med nøkkel og styreenhet fra en delebil for å utelukke startsperreproblem, men motoren oppfører seg likens, kinner og kinner ikke nå liv. Så bytter nå tilbake til original tenningslås og styreenhet.

Det vil ikke fungere å flytte tenningslås og styreenhet fra en annen bil.

Men tipset over her, har du prøvd startgass?

Kan virke som startsperre problem. Har du fått lest ut feilkoder? 

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

ja den starter på startgass men dør ut med en gang etterpå. 

Nei det kommer ingen feilkoder. 

Men sto å funderte litt på registeret i kveld og vart litt usikker på om jeg sjekket riktig sist.... Har noen en god forklaring eller et skjema som viser hvordan man justerer inn dette? (for eventuelt å se om reima har hoppet over et hakk) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår