Gå til innhold

Volvo 740 1990, b230f bensinforbruk problem

Ranger emnet


Greytass

Anbefalte innlegg

Hei, har en Volvo 740 1990-modell, har eid denne bilen i snart en måned, og har hatt alt for mange problemer på den.

De første problemene oppsto allerede på vei hjem, etter å ha henta bilen. Den tente bare på tre plugger på når den kom under 2000rpm, som gjorde at den kvelte seg hele tiden. Fikk fikset dette ved å ta full service på bilen, bytte alle filtere, registerreim osv..

Så gikk den problemfritt i en 3ukers tid, men den brukte fortsatt rundt 2liter på mila og sota no ekstremt. (Noe som er uvanlig siden det er en b230f motor)

sånn helt brått startet den ikke, men alt jeg gjorde da var å bytte tennplugger så startet den, men de tennpluggene varte i to dager også stoppa den igjen, tok ut tennpluggene og så og de var kullsvarte... pussa de, også starta bilen igjen men da gikk den ekstremt ujevnt, og spytta ut sot som om det skulle vært en gammal Volvo penta... den kvelte seg også på tomgang nå, og når jeg ga bonngass (for å holde liv i den) rista det no forferdelig i hele bilen.

Så jeg lurer på om noen av dere har noen ideer om hva som kan være galt? Jeg selv tror det har noe med bensinsystemet å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du enten har defekt luftmassemåler eller lambdasonde. 

Lenge siden jeg har skrudd gammel Volvo, men har den motorlampe? 

Hvis jeg husker riktig, så har denne et eget opplegg for å blinke ut feilkoder under panseret. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, opelduude skrev:

Høres ut som du enten har defekt luftmassemåler eller lambdasonde. 

Lenge siden jeg har skrudd gammel Volvo, men har den motorlampe? 

Hvis jeg husker riktig, så har denne et eget opplegg for å blinke ut feilkoder under panseret. 

Har allerede prøvd meg på det feilkode greine, men forsto ikke noe av det. 

Men prøvde å plugge ut luftmassemåleren for å se om det gjorde noe forskjell men det gjorde det ikke.

Speedometeret er litt defekt så vet ikke om motorlampa lyser.

Men skal prøve meg på feilkodene på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår