Gå til innhold

Fjerne original radio i A3

Ranger emnet


Audiomannen

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte til en aftermarket radio i bilen min (Audi A3 2007 sportback), men sliter veldig å få ut den gamle. Da jeg innså at jeg måtte bestille nøkler fra kina var jeg utålmodig og ville få i den nye radioen montert så fort som mulig. derfor bestemte jeg meg for å lage noen nøkler av stålplater jeg kjøpte fra biltema. Dette gikk ikke.

Nå har jeg insett at jeg trenger disse nøklene allikevel, så jeg ventet heller på de. Når nøklene endelig kom fulgte jeg instruksjoner fra videoer på nett, uten hell. Den sitter bom fast. 

Problemet er nå at jeg kan ha ødelagt/bøyd de tappene jeg må presse inn for å få ut radioen. Jeg bryr meg ikke om OEM radioen. Den skal kastes uansett. 

Er det noen som har samme erfaring, eller tips om hva jeg kan gjøre? Begynner snart å bli litt desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nøklene man setter inn for å dra ut radioen kan henge seg fast om man setter de inn feil vei. Den spisse enden av nøkkelen MÅ peke ut til siden, ellers vil ikke låsen slippe. Nøklene må langt nok inn for at klipsene på radio skal løsne, en liten cm igjen av nøkkel utenfor er passe, vil da ikke gå lenger inn. Om du vet hvordan låseklipsene ser ut så er det mulig å løsne disse med en spiker, dog vil du lage stygge merker i radioen. Skal se om jeg kan få tatt noen bilder til deg, det er 1-DIN spiller du har?

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Quattro73 skrev:

De nøklene man setter inn for å dra ut radioen kan henge seg fast om man setter de inn feil vei. Den spisse enden av nøkkelen MÅ peke ut til siden, ellers vil ikke låsen slippe. Nøklene må langt nok inn for at klipsene på radio skal løsne, en liten cm igjen av nøkkel utenfor er passe, vil da ikke gå lenger inn. Om du vet hvordan låseklipsene ser ut så er det mulig å løsne disse med en spiker, dog vil du lage stygge merker i radioen. Skal se om jeg kan få tatt noen bilder til deg, det er 1-DIN spiller du har?

 

Hei. Jeg har 2-din spiller, men jeg rekner med det er samme låsemekanisme i de? 

Mannen i instruksjonsvideoen sier at alle fire punkt må tas ut helt på likt, men når jeg prøver det sklir nøklene ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme mekanisme på 2-DIN ja. Alle nøkler må dras ut likt ellers vil radioen «kile» seg. Når nøklene er på plass slik at låseklips ligger nedi hakket på nøkkel, skal nøkkel henge nok til at radio kan dras ut. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Quattro73 skrev:

Er samme mekanisme på 2-DIN ja. Alle nøkler må dras ut likt ellers vil radioen «kile» seg. Når nøklene er på plass slik at låseklips ligger nedi hakket på nøkkel, skal nøkkel henge nok til at radio kan dras ut. 

Den er grei. skal forsøke senere. Holder deg oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

https://nettbutikk.wuerth.no/haandverktoy/demonteringsverktoy-og-rutekniver/demont-og-monteringssverktoy-forovrig/radio-demonteringsverktoy 

Kjøp deg et sett lignende som dette til de fleste bilmerker, så slipper du å havne i samme situasjon igjen. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår