Gå til innhold

PV62-stått i låve i 26år!

Ranger emnet


PV62Johnsen

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Oppretter denne tråden for min egen del får å se utvikling av bilen. Bilen har stått på låve siden 95' og ble hentet ut sommer 2019. Den så nesten ikke berørt ut av tiden. Det værste var alle skadene musa hadde gjort på seter og interiør ellers. 

Bilen ble flyttet inn i oppvarmet lagringsplass. Byttet olje og fylte bensin, fyrte opp doningen og starta relativt greit til å ha stått såpass lenge. 

Nå har jeg holdt på med bilen et halvt års tid, ved sidenav jobb og unger og har foreløpig fått renovert hovedbremsesylinder, bremsevæskebeholder, skrudd av alle skjermer, byttet ut gamle bremserør. 

Neste punkt på lista er styresnekka som lekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å legge ut bilder i første tråden, men fikk feilmelding. Men har heldigvis tatt noen bilder. 

Jeg sliter med å finne riktig verktøy for å få av pitmansarmen, som jeg har skjønt at må av for å få ut styresnekka. Hvilke verktøy er best å bruke? Har hørt noen snakke om kuleavdrager fra biltema, er det greit nok? 

Angående olje så har jeg også lest at det ikke skal være moderne olje. 

Jeg har også 2 stk doble weber 45 som skal på bilen, men det blir litt tilpasning av stag for å få det til. 

 

Jeg prøvde på nytt å legge ut bilder, men får bare en feilmelding som ikke sier noe om hva feilen er. 

Se for deg en sort PV uten skjermer, som med tiden har vært borti litt av hvert o derfor er lappa på med masse sparkel og småbulker her og der. Ingen gjennomgående rust noe sted, med B20 motor, kvasskam, steg3 topp og 240 seter, samt musespiste baksete, så har du bilen min slik den står idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, PV62Johnsen skrev:

Prøvde å legge ut bilder i første tråden, men fikk feilmelding. Men har heldigvis tatt noen bilder. 

 

Maks 1 MB per bilde. Ta bilder med lavere oppløsning eller komprimer de du har :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser`n for meg jeg :) Har ikke erfaring med PV, jeg bare synes de er kule biler så derfor jeg følger tråden. Når det gjelder avtrekker så kan man bruke en vanlig 2-arms avtrekker men Skruvat har en slik en. Et triks om den sitter klin fast er å sette litt press på verktøyet og så slå litt med en hammer på selve styrearmen, da slipper kula som regel med en gang.  Bilder må som Quattro skriver være 1mb eller mindre eller du kan bruke img-linker om du har en konto fks hos ImageShack. Koster ikke mange kronene i året og du har sikker lagring av bildene dine og du kan legge inn bilder så store du bare vil med img-link.

https://www.skruvat.no/Avdragare-pitman-arm-P193337.aspx

 

Avdragare/pitman arm, Universal - 159 kr - Skruvat.no - 193337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår