Gå til innhold

Null peiling, lekker bremsevæske fra trommel

Ranger emnet


Lissjaa

Anbefalte innlegg

Hei, først og fremst må jeg bare si at jeg ikke kan så mye om bil men trenger litt tips og råd.

Her om dagen skjedde det plutselig ingenting når jeg trykte inn bremsepedalen, null motstand. Fant ut at det kom bremsevæske fra venstre bakhjul, jækka opp bilen og tok av hjulet, såg så at det kom bremsevæske ut av trommelen.. Har forstått det slik at det er hjulsylinderen som må skiftes? Jeg skal selvfølgelig ikke gjøre dette selv, men ønsker å kjøpe delene nå sånn jeg har det som trengs når jeg skal få hjelp til å fikse problemet. Har en Suzuki Liana 1,6 4wd 2003 model, hvilke deler må jeg kjøpe og hvor får jeg tak i dette billigst mulig? 

Håper på gode råd og tips fra noen med kunnskap :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigst mulig, da må du bestille fra utlandet. 
Ellers er eurodel en fin side å bestille fra. 
 

Lite tips, når du har hatt bremsevæskelekkasje må i 99% av tilfellene bremsebånd også skiftes, da er det også lurt å ta med monteringssett. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Billigst mulig, da må du bestille fra utlandet. 
Ellers er eurodel en fin side å bestille fra. 
 

Lite tips, når du har hatt bremsevæskelekkasje må i 99% av tilfellene bremsebånd også skiftes, da er det også lurt å ta med monteringssett. 

Tenkte mest på hvor de fåes kjøpt billig, ikke nødvendigvis billigst mulig, men fra nettside som selger rimelige deler. Takk :) 

Har lest litt rundt lekkasje i trommel, og forsto det slik at man bør skifte bremsebånd å. Kanskje dumt spørsmål, er bremsesko og bremsebånd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår