Gå til innhold

Gul glødelampe blink og gul fast motorvarsellampe + ingen drakraft?

Ranger emnet


Jon Rune

Anbefalte innlegg

Min Golf 6 2012 modell gått 100'+ har i det siste par månedene hatt behov for et par påfyllinger av kjølevæske. Skulle sikkert luktet lunta allerede da...men så i dag startet gul varsellampe for gløding å blinke like før gul motorvarsellampe (?) kom fast på. Motoren fikk plutselig veldig dårlig drakraft når glødelampe begynte å blinke og jeg fikk knapt turtallet opp i 2000... Skal sette den fra meg på verksted nå etter jobb, men kanskje det er noen av dere bilkyndige som har et tips jeg kan gi til verkstedet (ikke merkeverksted) på hva de må sjekke/fikse?

Dette lukter dyrt...:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, innvendig lekkasje i EGR kjøler (Ventil og kjøler er en og samme del), det er ikke uvanlig på disse. 

Selvfølgelig kan toppakningen være defekt, men det er veldig sjeldent på disse motorene (uavhengig av om du har 1.6 eller 2.0).
Tror ikke jeg har vært borte i mer enn ét tilfelle av toppakning på de motorene enda, og husker jeg rett hadde den gått nær 300´000km.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder delen, hvis det er EGR hadde jeg forlagt original del. Ettermarkedsdelene er sjeldent god kvalitet. 
Tipper du havner på mellom 13500-16000, litt avhengig av timesprisene. 

Sjekk merkeverksted også, de pleier faktisk ikke å være så horribele når det gjelder priser på EGR. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår