Gå til innhold

Problem med WiFi


LillePersille

Anbefalte innlegg

Jeg er i og for seg fornøyd med min Outlander (2019), det er på et vis ikke noe galt med den. Kanskje litt kjedelig og anonym, men funker som en kule. 

Med unntak av Wifi og App! Det er helt elendig. Telefon (iPhone 11 og tidligere med iPhone X) finner ikke bilens nettverk når jeg er innendørs, selv om jeg står i vinduet kanskje bare 3-4 meter fra bilen. Jeg må lukke opp vinduet før telefon finner WiFi, og kun etter at jeg har skrudd av/på WiFi på telefonen dukker WiFi fra bilen opp. Brukervennlighet på App er skandaløst dårlig, også etter siste oppdatering i januar. Kommunikasjonen er svært ustabil.

Forhandler sier at det må være noe med at jeg har for ny telefon... Mens telefon sier at Wifi Router i bilen er for gammel og bør byttes. Forhandler fokuserer på hvordan man skal få bort meldingen om for gammel router, i stedet for å finne ut om WiFi-ytelsen kan forbedres på noe vis. Det hjelper meg ikke i det hele tatt at WiFi fungerer i verkstedet hos forhandler, når det ikke fungerer hjemme eller andre steder jeg har testet. Jeg satt til og med ved siden av selger på verkstedet og kunne vise ham at min telefon ikke klarer å nå WiFi umiddelbart, og når det først kommer opp så står det "REMOTExxyyyy Eldre tilgangspunkt. 802.11b gir ikke tilfredsstillende ytelse. Hvis dette er ditt Wi-Fi-nettverk, bør du oppgradere til en router med 802.11n/ac."

Jeg antar dette har med 2.4mHZ kontra 5mHZ å gjøre - og rekkevidden på nettverket?

Jeg har innfunnet meg med at problemet er der, og at det ikke blir bedre. Jeg kjøper ikke en eldre telefon selv om selger sier at sin iPhone7 funker som ei kule ;)

Ser fram til å bytte bil, det blir nok ikke en Mitsubishi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår