Gå til innhold

Kan restriksjon på oljeflyt mellom oljeretur fra turbo til motor forårsake motorhavari?

Ranger emnet


Dan Bendik

Anbefalte innlegg

Har en Golf 4 TDI, ATD motor med motorhavari. Byttet nylig turbo på bilen og etter cirka 700km med denne turboen røk motoren. 
Tok bilen med til merkeverksted som gjorde undersøkelser på turboen, men fikk ikke noe klart svar annet enn at VW stusset over at oljeretur fra turboen så "knørva ut" og lå helt inntil drivaksel. Bilen har gått 222k og ikke hatt noen ulyder i motoren i forkant av hendelsen. Vært regelmessig oljeskift (og filter) med kun castrol-olje.
Lurer derfor på om dette kan ha forårsaket trykk som ikke skulle vært der og dermed muligens motorhavari senere. 
Bilder lagt under (nederste tekst er tatt fra kvittering fra vw):
Takk på forhånd for alle svar! 

turbo2.PNG

turbo1.PNG

turbo3 vw.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår