Gå til innhold

Klikkelyd motorom VW Caddy TDI 2012

Ranger emnet


westwood

Anbefalte innlegg

25 minutes ago, Jesper1201 said:

Høres ikke ut som frihjulsnav på dynamo så tenker at det kan være AC-kompressoren din som lager lyden. 

Godt forslag, Selv har ikke AC kompressoren fungert med kulde før, men det har vell kanskje ikke noe med saken å gjøre.

 

Merkelig nok etter å kjørt hjem fra jobb nå, og åpnet luken så kunne jeg ikke høre lyden. Får sjekke igjen i morgen når jeg starter.

 

Skal jo på visning i morgen med den, om ikke lyden er der da, kan det være både bra og synd om den evt skulle komme tilbake en annen anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mistenkte AC kompressor, men det var ikke før jeg nevnte det. Men nå hørte de bare lydklippet for lyden var ikke der i dag når det skulle sjekke. Hva er faren med å kjøre om AC kompressoren er problemet? De sa at det værste var at toppen kunne ryke om beltet noen løst kunne komme borti regiserreimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig liten sannsynlighet for at multireim ryker ved AC-kompressor havari, da disse kompressorene er utstyrt med en sikkerhetsmekanisme som gjør at reimhjulet og innmat vil «slippe» ved for høy motstand internt. 
Sitter en skrue i senter av reimhjul som vil løsne ved en bestemt motstand, husker dessverre ikke  hvor mye det er. 

Jeg tipper at den skruen allerede har løsnet hvis lyden nå er borte. 
Ta en lommelykt og lys ned på kompressorens reimhjul og se om en liten torx skrue synlig har skrudd seg litt ut. 
Er ingen fare med at den skal løsne ytterligere, den stopper når den er kommet ca. 10mm ut. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår