Gå til innhold

Forester 2011 automat, SVAK motor

Ranger emnet


Hansemann1

Anbefalte innlegg

Hei,
 
Jeg håper dere kan hjelpe meg med deres erfaring og eventuelt lignende feil historikk.
 
Jeg har hatt min Forester 2011 modell på 2 verksted, inkludert merkeverkstedet i Drammen uten at de fant ut hva som var gale.
 
Bil : Subaru Forester 2011 modell, automat. 150hk 4x4
Reg nummer: AY 13854
 
Problem:
Motoren er veldig svak i oppover bakke, slik at jeg alene i bilen må gire ned i 1 gir for å "hente" turtall for at den ikke skal bli kvelt i 2 gir.
Dette er samme bakke jeg kjørte opp uten problemer før med full bil i 2 og 3 gir.
 
Merkeverkstedet skiftet tennplugger og tilbakestilte innstillinger i motor, men til ingen nytte.
Den bruker også veldig mye bensin. ca 1,3 liter på milen med langkjøring.
 
Motoren virker sunn og har kraft så lenge man er over 2800 -3000 omdreininger.
 
Setter stor pris på hjelp, til nå har jeg brukt 10,000 kr og bilen er like svak, helt oppgitt nå.
 
Mvh
Hans Kristian Nilsen
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker høyt - selv om jeg aldri har skrudd på Subaru. Siden motor går noenlunde på turtall så kan gjerne tett katalysator utelukkes.  Om ikke registerreim er byttet da problemer oppstod så kan muligens feil timet register også utelukkes, men bør sjekkes da det er fort gjort. Høyt bensinforbruk, jeg ville sjekket at temperaturgiver til motorstyring er ok, samt at verdier fra LMM og lambda er normale. Alt dette kan leses av under kjøring, noe et merkeverksted enkelt skal kunne utføre.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår