Gå til innhold

VW POLO 2011 1,6TDI Nødmodus/dårlig trekkraft

Ranger emnet


Øystein74

Anbefalte innlegg

Starta med at bilen gjekk i nødmodus, feilsjekk hos VW forhandler viste EGR feil. Fekk kopla ut (blenda) EGR og lagt inn ny software hos annet verksted. Fortsatt nødmodus/dårlig trekkraft. Ny sjekk på verksted viser ingen feilmeldinger. Eksostrykk, dieseltrykk, turbotrykk, LMM alle ok. Lite sot å sjå i innsuget. Kva kan dette være? Lurer på å forsøke å rense LMM eller rense snøfilter ved luftinnsuget. Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er typiske og henviser direkte til EGR. 
Må feilsøkes da, for å finne ut hvorfor den går dårlig, men hadde det vært motorstyringsrelatert skulle du hatt en feilkode på evt. nødmodus. 
 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jesper1201 skrev:

De er typiske og henviser direkte til EGR. 
Må feilsøkes da, for å finne ut hvorfor den går dårlig, men hadde det vært motorstyringsrelatert skulle du hatt en feilkode på evt. nødmodus. 
 

 

Då tenker du på mekaniske feil? Verkstedet eg brukte nettopp gav opp, i tvil om eg bør kontakte merkeverksted siden eg har fjerna EGR og lagt inn ny software.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis EGR er bortprogrammet og fysisk blokkert så skal ikke det kunne forårsake nødmodus, men hvis det f.eks er feil på vacuumklokka til by-pass spjeldet på EGR så vil du får en vacuumlekksje (skal trigge feilkode) og da vil du får trøbbel, men igjen, da skulle du fått en feilkode. 

Hvis det ikke kommer feilkode så mistenker jeg at det kan være noe rart med tuningfila, men vanskelig å si når jeg ikke har tatt i bilen selv. 

Kontakter du merkeverksted kommer de nok til å be om lov til å legge inn originalfil og bytte EGR før de fortsetter evt. feilsøk. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jesper1201 skrev:

Altså, hvis EGR er bortprogrammet og fysisk blokkert så skal ikke det kunne forårsake nødmodus, men hvis det f.eks er feil på vacuumklokka til by-pass spjeldet på EGR så vil du får en vacuumlekksje (skal trigge feilkode) og da vil du får trøbbel, men igjen, da skulle du fått en feilkode. 

Hvis det ikke kommer feilkode så mistenker jeg at det kan være noe rart med tuningfila, men vanskelig å si når jeg ikke har tatt i bilen selv. 

Kontakter du merkeverksted kommer de nok til å be om lov til å legge inn originalfil og bytte EGR før de fortsetter evt. feilsøk. 

Brukte Vestfold Chiptuning til EGR delete, fekk inntrykk at dei kunne sine saker. Er lite kompetent som mekaniker sjølv, må nok levere bilen inn på et annet verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Hei!

hvordan endte dette?

har samme problemer med min 11-mod polo. 
har blendet egr og tatt steg 1 tuning. Da viste den feil på trykksensoren som sitter på commonrailen. Byttet den og nytt dieselfilter, men samme problem. Mistenker dieselpumpen, da feilkoden sier det er for lavt dieseltrykk, men har samtidig mine tvil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår