Gå til innhold

Hvilken kjølevæske til Ford Transit?


Tranvaag

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg må etterfylle litt kjølevæske på transiten min, men klarer ikke helt å finne ut hva farge jeg trenger. Jeg har en 2008 Ford Transit 2.2 tdci 140 HK. Fargen på væsken som er i bilen nå ser oransje ut. Jeg har sett i manualen om hva Ford anbefaler, der står det ikke noe om hvilken farge, bare merke o.l. Jeg var på biltema for å se va de hadde, de hadde bare rød og blå. 

Noen som har samme bil som vet hva jeg trenger?

Mvh Andreas

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere produsenter som bl.a. Total og Motul har oransje frostvæske, det er omtrent umulig å resonnere seg frem til type kun mtp farge. Dog er G13 (lilla) og Peak Life (gul) blandbare med alle andre, så kan være et alternativ til etterfylling.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg kan f.eks bruke denne https://www.motorleaks.no/products/2974-motul-motocool-hybrid-kjoleveske-gul-1l-ferdigblandet.aspx?gclid=Cj0KCQiAxrbwBRCoARIsABEc9sjK5S6jf_p38-IWSbVUlPreL5QklvipnnUerSpTel0jYYFgKZF4uLMaAqnZEALw_wcB og etterfylle med. Også kan jeg flushe systemet senere? Jeg sendte en mail til ford og de sa jeg skal bruke rød eller oransje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal fungere, alternativt denne (på Mekonomen). https://www.mekonomen.no/bil/bilpleie-og-service/frostvaske-og-kjolesystem/frostvaske/glykol-longlife-universal-gul-pa15160no

Rød er normalt G12 / G30 og kan normalt ikke blandes med grønn eller blå (G11 / G48).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår