Gå til innhold

Vag-com i Moss/Østfold?

Ranger emnet


Raptorjr

Anbefalte innlegg

Hei

 

Finns det någon som har en vag-com att låna ut, eller kan komma förbi och hjälpa mig? Jag har blivit drabbad av error "00288 - Steering Column Lock Actuator (N360)". Så rattlåset öppnar sig inte och bilen kan därför inte startas. Eller jag har ju inte själv sett felkoden, men allt jag kan hitta på nätet pekar på precis det felet.

I vissa fall kan man få igång bilen om man rensar alla felkoder. Det är bara en temporär lösning, men det är det enda jag behöver så jag kan få kört bilen till ett garage där jag kan försöka lösa problemet. Vilket jag hoppas inte ska vara omöjligt då det finns många videor på YouTube som beskriver hur man ska reparera det. Alternativet att lämna in bilen och betala 15-20 000 är inte aktuellt =)

Hoppas det finns någon i Moss, eller Østfold, betalar för besväret att komma förbi och hjälpa mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner ikke ut utstyret mitt, men kan komme å forsøke og slette feilkoder, ikke idag riktignok. 
Det er dog. gjerne ikke nok når denne feilen kommer, ofte er selve rattlåsen kaputt, spesielt hvis det er snakk om Passat 3C. 
 

Ta kontakt på PM hvis det er aktuelt, så kan vi avtale en dag i romjula. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.
 

Räcker gott med att någon har tid att komma förbi och försöka få bort felkoderna. Behöver inte låna utstyr. 

Det är en Audi A6, 4F. Av det jag läst på nätet så kan man ha tur och låsa upp rattlåset om man tar bort felkoderna. Men först måste jag hitta ett varmgarage att ställa bilen i. Ska försöka reparera rattlåset själv, men då kan jag inte stå utomhus eller i ett kallgarage. Det kan ta en stund när jag aldrig gjort det förut. Men tycker det är värt att chansa istället för att lägga 15-20 000 på att lämna in bilen.

Men tar kontakt när jag hittat ett garage så ser vi om vi kan få till något. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår