Gå til innhold

Er det flere enn 1 oljetrykksensor på 1.8T AEB motor?

Ranger emnet


franknh

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en A6 med en 1.8T AEB motor. Bilen har snart rullet 400k så det er vel ikke så rart at motoren begynner å bli sliten.

Nå er den begynt å pipe ved turtall under 2000rpm ved varm motor.

Har ny motor stående som skal inn over Jul, men er det noen måte jeg kan få slått av oljevarsel lyden?

Har prøvd å koble av ledningen til den sensoren som er ved oljefilteret uten at det hjalp.

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frank. Mange EA827 er en trykkbryter aktiv under 2000 rpm og en annen på turtall over dette. Tror AEB kun har en trykkbryter og er kun aktiv over ca 1500 rpm, denne LUKKER ved ca 1,5 bar. Altså hjelper det ikke å kople fra ledning til bryter, den må koples til jord. Skal motor kasseres så er dette en løsning, ellers ikke.

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Quattro73 skrev:

Hei Frank. Mange EA827 er en trykkbryter aktiv under 2000 rpm og en annen på turtall over dette. Tror AEB kun har en trykkbryter og er kun aktiv over ca 1500 rpm, denne LUKKER ved ca 1,5 bar. Altså hjelper det ikke å kople fra ledning til bryter, den må koples til jord. Skal motor kasseres så er dette en løsning, ellers ikke.

 

Fantastisk, da skal jeg teste med å koble ledninga til jord!

Ja denne motoren har sett sine beste dager så han går på dynga når jeg bare får ånden over meg og starte transplantasjon :P

Takk for svar @Quattro73

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår