Gå til innhold

Motoren starer og stopper etter 1 sekund

Ranger emnet


audia41,8tb5

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen :-)God Jul.Jeg har en Audi a4 1,8T b5 som har gått 180000km nå.I dag tidlig når jeg skulle til jobben så satte jeg meg inn i bilen og startet den.Motoren startet med en gang men den slo seg av igjen etter 1 sekund.Dette gjorde jeg 5-6 ganger og den startet og stoppet igjen etter 1 sekund.Jeg la merke til att motorlampa lyste så jeg gikk for å sjekke Oljenivå.Når jeg dro opp pinnen så var det ingen Olje på pinnen i det hele tatt.Dobbeltsjekka det.SÅ da fylte jeg på litt olje,ca 1 halvliter og satte meg inn for å prøve igjen.Da slokket motorlampa og motoren startet med en gang og gikk fint ???Og det blir litt rarere her.Jeg lot motoren stå å gå littegran før jeg satte den ifra meg og dro på jobb.Når jeg sjekka olja da jeg kom hjem så  sto oljenivået på peilepinnen på akkurat full,på streken ????? Hæææ ?Og motoren startet og gikk fint som den skal.Er det noen som har opplevd noe lignende ?Den gikk ifra tom til full på en halvliter Olje??Jeg har drivi mye med biler men dette var nytt for meg.Tenkte på startsperra men alt ordnet seg når jeg fylte på litt olje.Jeg var ute og kjørte med bilen i går og den gikk pent og rolig,slik den skal.Motoren er ikke trimmet.Håper noen der ute kan hjelpe en stakkar med bilen før Jul :- )Takker for alle løsninger/svar som måtte komme inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motor starter for så å stoppe etter ett sekund, så er det typisk startsperre. Dog skal da nøkkelsymbol lyse i instrumentpanel. Lite olje skal ikke medføre motorstopp, hvertfall ikke før motor skjærer seg. Jeg vil ANTA at det var tilfeldig at motor startet normalt etter påfylling av olje, gjenganger for startsperre er dårlig kontakt i lesespole på tenningslås.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen hos en kompis med diagnose apparat,han hadde kjørt diagnose men ingen feilmld kom opp.

Han sa ettersom dette er en periodisk feil, så er det ikke sikkert diagnosen oppfatter dette.

Så jeg er like langt.Vurderer om jeg skal ta av panelene over og under og prøve med elektronikk rens og se om det hjelper .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår