Gå til innhold

Automatgirkasse

Ranger emnet


Marianne Svendsen

Anbefalte innlegg

Har du undersøkt om girkassa har intervall på oljeskift?

Det er dessverre vanlig at bilprodusentene gir f i dette siden girkassa holder til garantien er ute. 

Hvor defekt er girkassa? 

Det kan jo også hende at den kan reddes ved en flushing av kassa. 

Sikker på at det er mekanisk og ikke elektrisk feil?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke intervall dessverre. 

Bilen er ikke kjørbar. Jeg fikk bilen fra hovedservice fredag 28.10. Det var da mistanke om lekkasje fra simerring til veivaksel og drivaksel, og de vasket rent for olje. De mente jeg kunne kjøre bilen og komme tilbake etter jeg hadde kjørt litt for å se om den lakk. Påfølgende mandag gikk hele kassa og bilen måtte fraktes av Viking. Det er snakk om overhaling til 50000. Jeg kommer til å sende klage på dette til verkstedet. Jeg mener at de ikke burde latt meg kjøre bilen. Hva mener dere? Er det sammenheng mellom mistanken om lekkasje og automathavariet? Setter pris på svar!!

Hilsen Marianne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har lekket ut automatolje over lang tid, så er det stor grunn til å tro at du har endt opp med for lite olje i kassa og dermed havari. 

Aner ikke om hvilke metoder som kan brukes til å peile olje på girkassa, men dette er noe verkstedet burde ha sjekket når de har påvist lekkasje. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår