Gå til innhold

Høyre caliper bak tar ikke tak.

Ranger emnet


audia41,8tb5

Anbefalte innlegg

HAr en Audi a4 1,8T 1996mod som jeg har ett problem med.

Når jeg trakk i brekket her om dagen så hang bakre caliper på høyre side seg litt fast når jeg begynte å kjøre.

Etter en kort tur så kom det røyk ifra der og bremsa var glohet.

Men nå er det blitt sånn att brekket tar ikke på høyre siden og når man bremser så bremser den så vidt på den caliperen.

Er det noen her som kan hjelpe en stakkar med bilen sin ? :-)Det hadde vært kjempeflott om noen har en idé om hva jeg burde gjøre.Takker så mye for alle svar som måtte komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk feil på caliper er at aksel til håndbrekk korroderer fast, håndbrems blir da hengende på etter bruk. Er nok dette som har skjedd for deg (armen som håndbrekkwire er festet på returnerer ikke). Caliper kan overhales, dog er det gjerne like greit for din del å kjøpe en ny. Ikke kjøp på Biltema, den får samme problem etter 1-2 år, BTDT.

Grunnen til at du nå har dårlig bremseeffekt er gjerne at bremseklosser er glaserte, må byttes, mulig det samme med bremseskiven. Og så er det slik at bytter man skive og klosser på den ene siden, så tar man den andre siden samtidig.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar Quattro73.Blei litt klokere ang bremsene.

Skal kjøpe inn bremse calipere og skiver høyre og venstre bak.

Jeg glemte å skrive sist gang att når jeg bremser og kommer ned til ca 5 km så slår Abs`n inn ?

Var ute og kjørte nå og kjente på bremsene bak.Den til venstre var varm som den skal være og den høyre var nesten kald,litt varme var det på skiva.

Kan disse to tingene ha noe med hverandre å gjøre ? Feil innstilt Abs føler eller noe slikt ?

Takker for forrige svar og håper på flere svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sikkerhets skyld, sjekk at wire går lett i strømpe for å utelukke at feilen skyldes treg wire.

Bremser som henger og ABS henger ikke sammen. Mest sannsynlig er en ABS-krans full at rust, kommer til de bak når bremseskive er av (dersom ikke quattro). Foran sitter kransen på ytre drivknute, her må knute ut av nav for å komme til. Kan også være feil på/korrosjon på giver, dog mindre sannsynlig.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår