Gå til innhold

Vann har samlet seg opp inni på undersiden av bilen

Ranger emnet


OyvindBrathen

Anbefalte innlegg

Jeg har nå merket en periode etter det har regnet mye at når jeg kjører så hører jeg en "skvulpelyd" på venstre side under bilen. Hvis jeg f.eks. kjører og bremser litt hardt så hører jeg vann som kommer fremover og skvulper omtrent like langt frem som førersetet. Det høres ut som det er en ganske stor mengde vann også, iallefall flere liter.

Jeg har sett på undersiden av bilen, og ser ikke noe sted det renner eller drypper ut igjen, så jeg er redd dette er noe som samler seg opp, men jeg kan ikke helt forstå hvor dette vannet er, eller hvordan det har kommet seg inn der.

Noen ideér på hvor det har kommet inn, og hvordan jeg får det ut igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar dette kom nokså plutselig? Vann enten fra varmeregister, tett drenering på AC, tett drenering fra soltak, tettet drenering v/ torpedovegg eller annen lekkasje utenfra. Gjerne en av de to sistnevnte om det kom nylig fin mye nedbør. Det er nokså enkelt å ta av terskellister for å kunne løfte opp og se under gulvteppet, skal du få dette skikkelig må nok teppet ut og tørkes, samt vann inni tørkes opp. Uansett hjelper det lite uten å utbedre lekkasjen. Jeg ville tatt ut hele teppet, tørket opp og spylt bilen med vannslange men du sitter inni for å lokalisere hvor vannet kommer inn. Først av alt, det er høst og mye løv faller fra trærne. Sjekk dreneringene i vannkassen mellom torpedovegg og frontrute, samt de fra soltak om du har det.

EDIT. Ser nå du skriver «inni på undersiden av bilen» - her kan det vanskelig samle seg vann. Eneste mulighet da er i kanalene, sjekk i så fall om det kan mangle karosseriplugger i hjulbuene.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå klart å bli kvitt vannet, men er fortsatt litt usikker på hva som har skjedd her.

På undersiden av bilen, rett under førerdøren så jeg at det var hull med gummipropper ca. hver 30 cm eller noe slikt. Jeg tok ut en av disse gummipluggene, og det rant ut mellom 3 og 4 liter vann.... 

Så jeg vet jo nå hvordan jeg får vannet ut, men jeg har jo ikke satt inn disse proppene nå, så før må jo vannet ha funnet seg en annen vei ut. Jeg klarte ikke å se noen hull bortsett fra de som hadde disse proppene i seg som potensielt hadde gått tett heller.

Jeg er forøvrig ganske så uvitende angående bil, så beklager eventuelle forvirringer med feil begreper som brukes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår