Gå til innhold

Går i Nødmodus ved hard akselerasjon

Ranger emnet


KungTouran

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, Baron von Dirtbike skrev:

Jeg har vcds jeg også, og kan hjelpe folk i Oslo (bor på Majorstua) og omegn med diagnose, selv om jeg ikke står på denne lista. Har fritidsbolig ved svenskegrensa så kjører mye Oslo, Lillestrøm, Bjørkelangen, Rømskog.  Jeg er nerd når det kommer til Touran, og vw generelt. 

Ønsker du å stå på lista så ta kontakt med enten Quattro73 eller meg, så fører vi deg opp :) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjerne det :-) sett meg på lista, har Ross Tech-kabel og VCP-kabel. Vcds er best på diagnose og de basic tinga, men med VCP kan man gå dypere ned i materien, som å skrive til eeprom i kontrollmodulene på Hexadecimalnivå og forandre binærtall / bit / byte.

Jeg skal ikke påstå at jeg er den eneste i Norge , men jeg kan si at jeg er en av få som kjører VW PQ35 plattform som klapper inn speilene ved å trykke på nøkkel.

Så om det er noen som feks, kjører Tiguan 5N, Scirocco, Golf 5 / 6, Touran 1T til og med 3, som har elektrisk innklapp på speil, og ønsker å klappe inn speil når bilen låses fra nøkkel, og ikke kun innenfra med speilbryter, så kan jeg hjelpe. 

Dem som kjører Skoda eller Seat PQ35 kan ha dette originalt fra fabrikk. Usikker med Audi TT mk2 8J eller A3 mk2 8P har det, men jeg kan hjelpe om ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
På 10/7/2019 den 10:25 PM, KungTouran skrev:

Hei. Har en touran 2tdi 2007. den går i nødmodus ved hard akselerasjon. og jevn, god akselerasjon over tid i høy fart. 100kmt og oppover. Mister all kraft. Skrur jeg den av og på igjen er den god som ny. hva kan være problemet? lmm?

Fikk et tips fra verkstedet mitt om å skifte dieselfilter. Det har fungert tidligere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Som jeg tippet tidligere har du feil ifm ladetrykk. Din feilkode antyder;

Possible Causes

  • Hoses incorrectly connected, disconnected, blocked or leaking
  • Boost Pressure Control Valve (N75) faulty
  • Boost Pressure Sensor (G31) faulty
  • Turbo Charger stuck/faulty

Possible Solutions

  • Check Charge Pressure Control System
    • Perform Output Test (to check the Turbo Charger)
    • Perform Basic Setting (to check the Charge Pressure Control)
    • Perform Pressure Test to locate Leaks
  • Check/Replace Boost Pressure Control Valve (N75)
  • Check/Replace Boost Pressure Sensor (G31)
  • Check/Replace Turbo Charger

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår