Gå til innhold

Nyinnkjøpt ML 250 Bluetec Airmatic HJELP helt grønn her


Danielsm

Anbefalte innlegg

Hei. vært å anskaffet meg en 2013 ML 250 BLuetec Airmatic (W166)

har ikke leita fryktelig  mye og ikke har heller ikke hatt av dekselet oppå motor enda. har skrudd mye bil i min tid men dette er det nyeste og mest avanserte bilen jeg har eid til nå. bare hatt bilen i 2 uker

 dette er min første mercedes og har ingen kjennskap til MB fra før.

hvor i pokker er peilepinnen til motorolja?

finner peilepinne til girkasse. men ikke til motor ?

må jeg av med plastdekselet over motor for å kunne finne den?

forøvrig meget fornøyd til nå. nyedlig bil å kjøre :D

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke du har peilepinne på denne bilen. Den bilen her vel dette innebygget elektronisk. Så sett tenning på stilling 3 trykk på riset knappen tre ganger. Så kommer det opp ub 12v,så må du bruker pilene på rattet opp på venstre side, så trur jeg du skal starte bilen opp etter du har gjort dette, så vil olje nivå komme opp i displayet på hvor mye bilen har bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel ha 8 Liter ved bytte ca normalt da så går det vel ca 7.5 Liter ved bytte.

Castroil er vel på denne motoren,se i servicehefte hvilken olje dem har brukt tidligere så kan du kjøpe det samme.

Dem har vel billig olje om du har denne butikken i nærheten. Søk opp reg nummer så ser du.

https://www.thansen.no/bil/olje-og-kjemi/motorolje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, opel astra skrev:

Ja du kan fint bruke denne oljen,er er godkjent for din bil og meget god olje. 

Husk filter også når du bytter oljen. 

Bare hyggelig å hjelpe. Så da er det bare å gå igang med oljebytte før vinteren :-)

 

 

 

Takker. Jeg bytter alltid oljefilter ved skift av olje. Skjønner ikke de som skifter olje. Men ikke filter

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår