Gå til innhold

Bilen mottar ikke signal fra nøkkelknapper

Ranger emnet


Robsly

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en 2005 Audi A3 1,6.ikke sportsback,mne den vanlige utgaven. Har en nøkkel med knapper som kan låse opp eller igjen bilen. Vet at den fungerer da jeg har testet den mot en walkie talkie på 400 og noe MHz. Den reagerte hver gang jeg trykte på en knapp på nøkkelen.

Kjøpte nettopp denne bilen, og tidligere eier sa han byttet batteri fordi den virket dårlig, og etter batteribytte så hjalp det ikke, og den fungerte bare dårligere og dårligere. Han mente det var mottakeren i bilen som var gåen. Jeg har forsøkt nytt batteri uten hell. Bilen reagerer nå ikke i det hele tatt. Batteriet fungerer fint i nøkkelen til den andre bilen min når jeg prøver der. Har prøvd to ulike nøkler til audien, ingen av de virker på bilen. Begge slår inn på walkie talkie, så begge sender altså fint. Er mulig å låse opp manuelt. Starter fint også. 

Noen tips? Tenker først å prøve å sjekke sikring. Finner ikke ut hvilken sikring som hører til. Også lurer jeg også på hvor mottakeren og antennen på bilen sitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den ene nøkkelen i tenningslåsen og slå på tenningen. Gå ut av bilen, lukk døren og lås førerdøren med den andre nøkkelen (ved å låse manuelt), vent noen sekunder før du låser opp igjen med nøkkelen (fortsatt manuelt med nøkkel i dørlås). Slå av tenningen og prøv så å låse bilen med fjernkontroll på den nøkkelen du brukte i døren. Fungerer det så gjør du det samme med den andre nøkkelen. Har gjort dette selv på 8P og det fungerer, ellers er det en variant til i linken 

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt fungerte det på min 8P. Siden du mener sendere i nøkler fungerer, må feilen være på bilen. Tatt diagnose for å se om det kommer opp noe under sentrallås/central convenience?

Er en ting til du kan prøve, 

  1. Take a key (valet key works best, put it into the ignition and turn the key to the "on" position, so the dashboard lights come on.
  2. Roll down the driver's side window (not required, but a good idea in case there's a problem).
  3. Exit the car and close the door.
  4. With a second key, physically lock the doors by turning the key clockwise (don't use a remote).
  5. Take the first remote to be programmed, press the unlock button. The lights will flash once.
  6. Wait 10 seconds and press the unlock button. The doors should unlock. That first transmitter is now programmed.
  7. Lock the door again (physically) with the key, (not the remote) by turning clockwise.
  8. Press the unlock button two times with a one second interval in between, the lights will flash with each button press for a total of two flashes.
  9. Wait 10 seconds and press the unlock button. The doors should unlock. The second transmitter is now programmed

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår