Gå til innhold

Elektrisk håndbrekk

Ranger emnet


Rombekk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 2010 3008 2,0 D aut.

Bilen har stått mye stille det siste året. Da jeg skulle starte den, var batteriet flatt, og da jeg koblet den til ett nytt batteri via startkabler, fikk jeg en gul trekant og en feilmelding om at det var feil med det elektriske håndbrekket.

Bilen nektet å starte.

Er det noen som vet hvordan jeg får ordnet problemet? :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg 100% sikker på det jeg skriver, men jeg mener bestemt at feil ved det elektriske håndbrekket har ingen sammenkobling med at motoren ikke starter. Det er nok flere feil samtidig ... Når en moderne bil har stått uten strøm/ spenning på batteriet over en lengre periode så er det mye som er slettet i minne og vil ofte gi utslag i mange rare feilmeldinger, deriblant startproblemer. Lad opp batteriet dersom mulig, og la bilen stå med strøm i en periode, prøv å starte den på nytt etter noen timer (feks 24 timer), hva skjer da? Går ikke det, da er det vel en liten tur hos Peuget verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Min og,1,6 hdi. Det har skjedd mens jeg mekket på den. Jeg stilte den flatt, ladet batteri? Og sprengte start sikringen på 20 amp (gul) Skiftet sikringen og den startet.

God som gull til neste gang jeg tok service. Da skjer det igjen. 

Men jeg tuklet med emergency utløser, og sveiven huket mens jeg dro i handbrekket. 

Kanskje har viren strekket seg, og må strammes. Jeg filmet prosedyren med start og viste leverandør.

Han sa handbrekket ikke strammet seg skikkelig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår