Gå til innhold

Auris 1,6 2007 automat

Ranger emnet


Blackstar

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Auris 2007 1,6 bensin 124 hk automat kjørt 70000km Når jeg skal begynne å kjøre, (når bilen har stått litt, alt fra en halvtime og mer) så kommer det en lyd rett etter at jeg har begynt å kjøre.  Høres ut som den kommer fra under bilen eventuelt hjulene.  Lyden er omtrent slik, «tji, tji tji tji» og forsvinner. Den kommer heller ikke etterpå mens jeg kjører eller om jeg stopper ved kryss osv.   Den kommer bare når bilen har stått litt og det varierer også. Bilen er nettopp EU godkjent og har hatt stor service på Toyota, jeg har også spurt på Toyota men de hører ikke lyden.  Mulig den må stå lenger før den dukker opp.

Jeg har observert tilsvarende lyd på tidligere Corolla 2,0 diesel 2007 og bilen oppfører seg som den skal ellers.  Er det noen her inne som kanskje vet hva dette kan være? 

Endret av Rolladude
Mer utfyllende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, følger ikke hastigheten, lyden er helt lik uansett.  Bilen har bare gått ca 60000km pent kjørt.  Noen ganger lav så den nesten ikke høres, er bilen kald er lyden litt høyere men uansett ingen høy lyd.  Bremser er gått over og er bra, bilen har vært på stor service uten bemerkninger.  Også EU kontroll.  Har latt Toyota mann prøvekjøre bilen men han hører selvsagt ikke lyden. Han mente det kunne være fra bremsene selv om de er overhalte.  Han anså bilen som tight og fin å kjøre.  For meg høres det ut som det kommer fra bak under bilen .  Bakhjul? bremser? Brekk? 

Endret av Rolladude
Utfyllende info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår