Gå til innhold

Feiltenning og skriking i motor


Kaffetone

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Jeg fikk bilen EU-godkjent på fredag. Ute og kjørte både da og på lørdag og alt var fryd og gammen. På søndag derimot snudde lykken. Jeg skulle ut en liten tur men kom ikke lange biten før motoren begynte å fuske, det kom en skrikelyd fra motoren og motorlampa begynte å lyse. Fikk dratt bilen hjem og fikk noen til å se på det samme kveld. Kjørte diagnose om da viste tenningsfeil. Så jeg skrudde ut pluggene for å se og da var en av fire plugger tørr. Det som vi og så da var at det lå masse gugge av olje og vann rundt pluggene. Pluggene satt heller ikke godt, hadde jeg kommet til så kunne jeg nok skrudd de løst med fingrene. Så det vi finner ut da er å ta av toppdekselet for å se hvordan det ser ut der. Men alt ser tilsynelatende bra ut. Så jeg skal få på ny pakning og har kjøpt nye tennplugger for å se om det kan hjelpe litt. Det skal sies at verkstedet som tok kontrollen fylte på olje (uten å si ifra til meg) og fylte da tre liter. Bilen har ikke gitt noen form for beskjed om at det var lite olje. Nå er olja nesten så den er over max, og det er jo da litt olje i motoren. Jeg tok en motorvask på lørdag, men var forsiktig med å spyle, og sjekket alle kontakter for fuktighet men alle var helt tørre. Men det som da er rart er den skrikelyden som kom samtidig. Registerreima er fin. Bilen har aldri gjort noe lignende før. Den har aldri vært tungstartet og var ikke det på søndag heller. 

Kan vel nevne at det er en 2001mod. 1.6 16v 

Noen som har vært borti lignende eller har noen tips/råd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår