Gå til innhold

05 xl-7 går dårlig

Ranger emnet


JanErik80

Anbefalte innlegg

Hei. Har problemer med at min XL7 går fryktelig dårlig. Kjøpte bilen med defekt turbo for en stund siden, men får den ikke til å gå ordentlig. Innimellom reagerer den nesten ikke på gassen i noen sekunder etter gir skifte osv.. jeg har sjekket stagget til det berømte spjeldet, og skiftet filtere osv.. kommer ikke noe lamper. Det ryker litt sort på over 3000 rpm. Kjenner turbo kommer, men virker som den gir seg når det nærmer seg 3000.. da er det nesten ikke noe krefter å hente.. noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på MAF jeg også, men har ikke fått opp noe feil på det, så har ikke gjort noe med det.. prøve å få lånt meg en å teste.. når jeg tar av kontakta går den dårligere på lave turtall. turbo har gått 120, å har ingen slark. Har heller ikke oljeforbruk på bilen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke opp feil på MAF på disse når det problemet oppstår. Ingen feilkoder. Kun dårlig drag. Hadde du fått taki en annen bil så kunne du jo byttet om å sett. 

Men lurer på om du kan ta av stikket på MAF føler, så vil den dra bedre. Og da merker du jo fort om problemet er der

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva den skal ligge på. Men du kan måle den. Men ta det med en klype salt, fordi det er ikke alltid du klarer å avdekke feil av den grunn..

Pussig at du nevner gasspedal sensor. Fordi den har også en tendens til å ta kvelden her. Byttet mangfold av disse, men da gjerne feilkode, og at den ikke "tar gass"..

Se proseyre på MAF:

Skjermbilde.JPG.08b21294e0068273cd6f462b79c9aa70.JPG

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår