Gå til innhold

Hill holder lampe lyser


TSN

Anbefalte innlegg

Hei,

Vår husstand har en Fiat Grande Punto Diesel 2008 modell. Hill holder lampe lyser nesten hele tiden, og i displayet er det en feilmelding. Et verksted sier det koster over 20.000 å bytte denne. Det er mer enn det bilen er verdt. Jeg skulle gjerne vite om det er noen rimelig måte å fikse dette, eller om det går an å få slukket dette varselet én gang for alle. Noen råd fra lesere på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du sier at det koster over 20000 å bytte denne? Hva er denne??

Hill hold feilmelding kommer automatisk når motorlampe tennes. Det betyr ikke at du har feil på hill hold systemet..

Det er jo nødt å være noe annet. Du har vel fått beskjed om hva som er feil? Ikke bare fått beskjed om at det koster 20k å fikse?

Hvilke feilkoder? Har du slettet lampen, også kom den tilbake? Har du feilkoder, så kan jeg evt sjekke hva det er, og evt gi noen tips.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

I følge verkstedet er det en sensor som sitter på rattstammen (vet ikke helt hvor) den finner ut om bilen står flatt eller ikke. Lampa slutter ikke å lyse, og i tillegg står det i displayet at hill holder ikke virker. Verkstedet sier at hele rattvinkelsensoren må byttes og ar det er omfattende arbeid.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med feilkode, og jeg får ikke registrert noen feil når jeg bruker ODB Check "Torque" appen. Er det kanskje en annen app som må brukes?

Skal sjekke displayet i bilen senere i dag og se om det er en feilkode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår