Gå til innhold

h7 virker ikke

Ranger emnet


webo

Anbefalte innlegg

Problemet er at fjernlys ikke lyser, det er ikke strøm frem til pærene, xenon pæra virker som den skal, men ikke h7 lampene.

først tenkte jeg at de var utkoblet, siden bilen har bixenon, og regelverket er slik at dobbelt sett fjernlys ikke var lov, men møller sier de skal virke, men de har aldri virket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres dette litt rart ut. Xenon pæra skal ikke virke når du setter på langlysene. Da skal bare h7 pæren virke

Dette er da koblet sammen på sett og vis. Så sjekk om H7 pæra har kontakt. Om det ikke kommer strøm i ledningen til H7 pæren så er det ledningsbrudd en plass. Har du tatt diagnose på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, det er dobbeltvirkende xenon, dvs pæra lyser konstant, det er et spjeld ved pæra som slår over og bestemmer fjern eller nær, flere biler som har dette systemet. en saab jeg fikla med hadde sånne pærer også..

har tatt diagnose for andre feil,  men ingen feil på lys ble nevnt.

har googlet, og flere bileiere, bla bmw eiere sier at noen fjernlys er til pynt når du har xenon, fryktelig dumt når en kan ha enda bedre lys enn man har.

vet ikke om lysbryteren inni bilen har noen funksjonsfeil, men som sagt, de store sikringene er hele, ellers så hadde det ikke vært lys i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyssystemet på denne bilen er Can-bus styrt, så hvis bi-xenon fjernlys fungerer så er det ikke feil med bryter’n. 

Nå husker jeg ikke om det sitter H7 pære i lampene, men hvis det gjør det og de ikke virker på fjernlys så vil jeg tro at det enten er såkalte «flash-to-pass» eller at det er gjort noe med lampene av tidligere eiere. 

Siden du ikke har feilkode eller feilvarsel, så er det ikke brudd mellom styreenhet og pære. (Autocheck) 

Kan sjekke litt dypere etterpå, men da må jeg ha reg.nr eller chassienr. (Send meg på PM hvis du ikke vil ha det offentlig) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka opp nå, og joda - det skal være såkalt "flash-to-pass" lys, dvs. at de kun fungerer når du bruker lyshorn og ikke setter på fultlys. (trenger ikke kjøre for å teste)
Hvis du får lys i H7 pærene når lyshorn brukes, kan dette (høyst sannsynlig) kodes om med VCDS slik at de fungerer som ekstra fjernlys. 
 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår