Gå til innhold

Chevrolet Corvette C3 Bremseproblemer

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en Corvette cC3 som har store problemer med bremsene for tiden.

Jeg har prøvd å lufte bermesene nok ganger til at jeg vet det ikke er luft i dem lenger, jeg feilsøkte meg frem til at det også var en lekkasje i front venstre caliper. nå sitter det en helt ny caliper ny luftet og skulle tro alt var i orden, men har fremdeles det samme problmet; pedalen går nesten helt i bånd før den overhode begynner å bremse, når den først begynner så bremser den veldig dårlig og er langt unna trygt å kjøre. I tillegg er det ingen andre en høyre dekk foran som låser seg når jeg tråkker alt jeg kan på bremsen på grus. 

I tillegg var bremseforsterker byttet for 4 eller 5 år siden så skulle ikke tro det var denne heller.

Er det noen som har tips eller har hvert borti dette føre isåfall tar jeg gjerne mot tips

tusen takk for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Quattro73 skrev:

Luft i (minst) den ene kretsen. Ofte klarer man ikke få ut all luft ved å pumpe på pedalen, bruk trykkluft (maks 1 bar) inn på bremsevæskebeholder, løsne luftenipler en etter en til all luft er ute.

tusen takk for raskt svar! er dette bare å gjøre ved å tette for beholderen mens man blåser luft inn i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Toby123 skrev:

tusen takk for raskt svar! er dette bare å gjøre ved å tette for beholderen mens man blåser luft inn i den?

Det finnes utstyr for dette, bremselufter for trykkluft, koster ei heller mye. Alternativ er å finne et brukt lokk til bremsevæskebeholder, montere ventil på det og sette trykkluft på.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår