Gå til innhold

Hvor er indre bærearmsforinger bak?

Ranger emnet


KHT

Anbefalte innlegg

Hei! Var på EU for litt siden, der fikk jeg blandt annet en feil som sa "ikke tilstrekkelig festet til kjøretøyet, indre bærearmsforinger høyre side bak". 

 

Noen som har bilder som kan vise meg hva dette er? Har bilen på bukk og ser 2 foringer som er tilstrekkelig festet til kjøretøyet, lurer da på om det er meg eller verkstedet det er noe galt med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indre bærearmsforing er foring som er nærmest senter av bilen på armen som fester spindelhuset/knokkelen til bilen, om du skjønner hvor jeg vil da. Som regel er det en bærearm nede og støtdemperen tar seg av den øvre innfestingen av spindelhuset. Skjønt er vel skjeldent MacPherson oppheng bake på biler såvidt jeg vet da.. Kan være to bærearmer også avhengig av oppheng, en øvre og en nedre.

KYoUJFg.png

Her fra en Mazda 6, et bilde jeg stjal fra nettet, denne er vel under kategorien "ikke tilstrekkelig festet" :P Denne har to bærearmer den nedre som holder fjøra på plass og en øvre som du ser i mellom demperen og fjøra.

Teksten som ofte kommer frem på PKK seddelen ved mangel er "generert" av en kommite eller noe, for den kan være vond å forstå til tider. At en foring ikke er "tilstrekkelig festet" som de så fint sier, kan rett og slett bety at det er for stor slakke i foringen på enkelte ting. Det finnes garantert et mer beskrivende punkt for akkurat den spesifikke feilen, men de som tok kontrollen gadd ikke lete. Eller det er feilvurdering rett og slett. Et annet alternativ er jo så klart å få verkstedet til å forklare nøyaktig hva feilen er, eventuelt få en "second opinion" og da eventuelt benytte deg av klagerett osv dersom det andre verkstedet er uenig i bedømmelsen.

Her er kontrollinstruks for PKK om du vil se i den.

https://lovdata.no/static/SF/sf-20090513-0591-01-06.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår