Gå til innhold

Hvordan fjerne startsperre Audi a3 2004 mod?

Ranger emnet


Amaand

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med min audi, begynte med at jeg ikke fikk vridd nøkkelen om i tenningslåsen, byttet denne med en del fra bilopphøggeri. Da startet bilen men kuttet igjen trolig pga startsperre, fikk bilen på verksted for å få kodet om, det fungerte ikke. Nå vil de ha 8000 for å bytte tenningslås + ny nøkkel. Jeg lurer da på, er det noen som vet hvordan jeg kan koble fra denne startsperren, eller har andre ideer til hva som kan fungere?? Synes det e litt mye å betale som student, og rart ikke verkstedet fikk det til, da den nye delen er en original del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lite opplysninger... Hvilken del byttet du, og hvilken type nøkkel har du? Byttet tenningslås eller nøkkel, eller begge deler, eller mer? Har du nøkkel med ekstern RFID, slik at denne kan settes over i ny nøkkel? Noen med VAG-Tacho kan gjerne hjelpe deg dersom omkoding er eneste utvei, koden har gjerne verkstedet hentet ut?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/5/2019 den 6:16 PM, Quattro73 skrev:

Litt lite opplysninger... Hvilken del byttet du, og hvilken type nøkkel har du? Byttet tenningslås eller nøkkel, eller begge deler, eller mer? Har du nøkkel med ekstern RFID, slik at denne kan settes over i ny nøkkel? Noen med VAG-Tacho kan gjerne hjelpe deg dersom omkoding er eneste utvei, koden har gjerne verkstedet hentet ut?

 

21 timer siden, Amaand skrev:

Ja har vel for lite peiling selv.. Men byttet tenningslås, fikk med nøkkel som skulle passe til den, er sentrallås så må bruke den gamle nøkkelen til å låse opp bilen da.

Verkstedet prøvde å kode om nøkkelen slik at det skulle fungere, men uten hell, så de mener at jeg må ha helt ny tenningslås (sikkert med noe andre greier der også) og nøkkel. Synes det virket rart de ikke klarte å kode ny tenningslås med tilhørende nøkkel.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som burde fungert, ville vært å flytte chip over fra gammel til ny nøkkel,

alternativt å feste gammel nøkkel eller chipp'en derfra nær tenningslåsen..

 

Siden verksted har prlød å kode om, så er dette kanskje ikke mulig lenger.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår