Gå til innhold

lånt bort bilen min, noen dager etter streiket den.

Ranger emnet


passat2009

Anbefalte innlegg

VW PASSAT Variant Stasjonsvogn 1.9 TDI, 105 Hk Modellår: 2009

 

Hei! Har svært lite peiling på bil og vet ikke om dette er riktig kategori å ta dette opp men men.

Jeg lånte bort bilen min  til min eks og hennes kjæreste fra den 17.april til 22.april. 

før jeg lånte den bort tok jeg bilde av kilometertelleren som da visste 126104. (17.april)

den 24.april skulle jeg kjøre meg en tur til en kompis, da jeg starter opp bilen fikk jeg varsel (parking break fail see manual)

prøvde å starte bilen om igjen flere ganger uten noe endring. ringer viking Redningstjeneste. dem kom å hentet bilen og fraktet den til nærmeste verkstedet.

 

verkstedet forteller meg da at bilen har kmavstand: 132985

altså kjørt: 6881km på 8 dager eller 860 km pr dag. 

og disse feilene

parkbrems kan ikke løsnes

VH- høyre motor på caliper går ikke, sprekk i motor

-  venstre motor på caliper går lenge, virker som den ikke er i inngrep med caliper. 

Og dette koster meg 16 559. 

bilen var på service for under 1 år siden.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

så spørsmålet mitt er egentlig er det feil med kilometertelleren?

kan noen feil påvirke kilometertelleren til å stige så mye?

Og kan jeg da be dem som lånte bilen stå som erstatnings ansvarlig eller er dette slike feil som har kommet av skader over tid? 

Hilsen fortvilet bileier

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vel lært en lekse ikke lån bort bilen til noen.

Du kommer ikke særlig langt om du ikke kan bevise at feilen kom når dem lånte den,  eller at dem har forårsaket dette.

Eller du har skrevet noe kontrakt på at dem skal erstatte evet feil som oppstår skade på bilen.

Feilen der kan ha oppstått før du lånte bort bilen. 

 

Er ikke mye som kan få km til å gå fortere om ikke dem har satt bilen opp av bakken og latt den stå å gå.

Så trur du må fint betale dette selv, er en risiko sport å låne bort bilen til andre.

Det du kan prøve er å snakke med dem ,så at dem er med på dele utgiftene du har og ta betalt for km dem har kjørt. Og litt for leie av bilen.

Det er vel det du kan prøve på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på leie inntekter av bilen hvis det ikke er avtalt gratis lån. 

Vdr. feilen så er dette noe som ville skjedd uansett, om du eller se brukte bilen så det kan ikke bevises at de er skyld i denne saken. Det er sure penger men dessverre lite å gjøre. 

Jeg stusser litt på kjørelengden, for med mindre de har kjørt tur/retur Alicante og litt til kan ikke dette stemme.

Denne feilen vil ikke forårsake at kilometertelleren øker, mer enn normalt. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
On 4/26/2019 at 2:58 PM, passat2009 said:

Jeg lånte bort bilen min  til min eks og hennes kjæreste fra den 17.april til 22.april.

Den nye kjæresten burde skaffet henne skyss.
Henne er nå hans problem. Ikke ditt.
Prøv en advokat tjeneste på nett.
Første henvendelse er som regel gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår