Gå til innhold

Lekker kjølevæske

Ranger emnet


pipip

Anbefalte innlegg

Har en A4 2003 1.6 som jeg må fylle kjølevæske på litt ofte.

Her om dagen når jeg sto på tomgang en god stund kom det røyk fra panseret og jeg så det rant kjølevæske under bilen. Jeg fylte på kjølevæske og kjørte til en jeg kjenner kan litt bil. Der sto jeg lenge på tomgang og ventet det skulle skje igjen så jeg kunne vise han, men det skjedde aldri. Etter denne gangen har det ikke lekket noe kjølevæske.. Jeg prøvde å se hvor det lakk hen, da det dryppet på motoren som da skapte litt røyk men var vanskelig og trangt å se hvor det kom fra pluss at jeg ikke kan så altfor mye om bil.

Noen som kan vite årsaken? Hvordan kan det en dag lekke så sinnsykt mye og aldri igjen? Eventuelt hvor skal jeg sjekke etter lekkasje? Jeg tørr jo ikke kjøre langt, om dette kan skje igjen.

Fikk høre at dette var en stor jobb, da mest sannsynlig hele dashbordet må ut. Så det var lettest å blokkere ut varmeanlegget foreløpig(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lekker fra varmeapparatet (varmeregisteret) så blir det vått inni bilen og dugg på rutene. Om ikke noe av dette er tilfelle så har du IKKE lekkasje på varmeregisteret. Ta heller et bilde av hvor du tror det lakk og hvor røyken/dampen kom fra. Hva legger du i 'sinnsykt mye? A/C på når dette skjedde? 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Quattro73 skrev:

Hvis det lekker fra varmeapparatet (varmeregisteret) så blir det vått inni bilen og dugg på rutene. Om ikke noe av dette er tilfelle så har du IKKE lekkasje på varmeregisteret. Ta heller et bilde av hvor du tror det lakk og hvor røyken/dampen kom fra. Hva legger du i 'sinnsykt mye? A/C på når dette skjedde? 

Det dugger ikke på vinduene, men litt vått på gulvet på førerside har det vært. Ved sinnsykt mye mener jeg at det ble nesten tomt i løpet av kort tid. AC var ikke på, og jeg så tydelig at det var rød væske som lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/8/2019 den 8:12 PM, Quattro73 skrev:

Hvis det lekker fra varmeapparatet (varmeregisteret) så blir det vått inni bilen og dugg på rutene. Om ikke noe av dette er tilfelle så har du IKKE lekkasje på varmeregisteret. Ta heller et bilde av hvor du tror det lakk og hvor røyken/dampen kom fra. Hva legger du i 'sinnsykt mye? A/C på når dette skjedde? 

Det kunne se ut som det var i nærheten av her det lakk forresten. Men synes som sagt det er rart det bare sluttet å lekke..

DSC_1151.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår