Gå til innhold

Sliter med demontering, Toyota

Ranger emnet


Gulf

Anbefalte innlegg

Hei folkens!


Da var det første post her på forumet! Jeg er ganske dårlig på bil, men driver og lærer, og skal nå ta av og skifte bremseskive på en Toyota RAV4 2001. Det går helt greit til et visst punkt, men jeg får ikke av denne trommelen som sitter utenpå boltene (hva heter den delen egentlig?)

Har bilder under, og der ser man ett enkelt hull for adgang med skrutrekker. klokka 10 og klokka 2 på innsiden sitter det en slags fjærbelastet knapp som man kan vippe ut av et spor. Det er åpenbart at disse to handler om å løsne sakene, men det er fortsatt noe som holder igjen klokka 12 på trommelen. Når jeg vrir hullet til den posisjonen kan jeg se inn på samme måte som ved de to andre, men på dette toppunktet kan jeg ikke se noe som lar seg vippe løs på samme måte. Det er en del fjærgreier og klør med ulike forsenkninger etc inni der, men jeg kan ikke se at noe av det lar seg manipulere for å få løs dette siste festepunktet. Har vrikket, stukket, vridd og rugget uten at noe hjelper.

På baksiden sitter det riktig nok et par knapper, men disse ser ikke ut til å ha verken spor eller noe form for mellomrom mellom seg selv og selve godset. Så vidt jeg ser lar ikke disse griene seg f eks vippe løs med en trekker.

Spørsmålet er da om noen kan dette, og evt vet hva jeg skal se etter gjennom hullet når det står i posisjon rett opp? Kan også nevne at det klokka 4 omtrent befinner seg noe som kan lees på, men dette er vel kanskje kneppebryter for stramming av bremsebånd?

På forhånd, tusen takk for hjelpen! :)

 

IMG_4020.JPG

IMG_4023.JPG

IMG_4027.JPG

IMG_4028.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår