Gå til innhold

Start problem med audi a6 2007 mod

Ranger emnet


Bentern

Anbefalte innlegg

Heisann! Er det noen som kan hjelpe meg? Har en 2007 a6 , den leser plutselig ikke nøkkelen, rattlåsen skal jo gå av når man setter nøkkelen inn... Ikke noe skjer uansett hva jeg gjør. Har bra batteri i nøkkel så er ikke det. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei. Har akkurat samme feil på min 2007 A6 Allroad. Spurte i dag hva dette kom av på wv/audi i orkdal og de kunne fortelle at rattstammen!!! må skiftes ut til den nette sum av 20400.- kr + arbeide ca 10000. Dette pga at hele rattstammen er full av releer etc. Noen som har vært borti det samme og som vet noe billigere løsning? Dette var en kjent feil på 2007 A6 ble det sagt. Periodisk feil. Starter av å til men blir verre å verre..... Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjalp en kar på dette forumet med å fikse tilsvarende problem på sin A6. 

Rattstammelåsen går istykker, men hvis du demonterer den og tvinger den over i «åpen» posisjon og klipper tilførselskabelen i låsen er det tut og kjør etterpå. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. Hvilken ledning må klippes? Det virker fremdeles men av å til er alt ute av drift. Venter 20-30 min av å til før det virker.... Da kan jeg demontere mens bilen går.....? Jeg skjønner nå at du mener ledningen i rattlåsen, jeg tenkte tenningslåsen :-)

Finnes det noe film på youtube eller noe som viser hvordan demontere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Hvis du googler litt kommer det opp noen fine guider på dette, kjent problem. 

Hei igjen. Ja jeg har funnet noen youtube filmer. Men ingen som sier hvilken leding jeg skal kutte. Låsen min fungerer enda og har feil bare av å til. Så jeg tenker at det kanskje ikke er nødvendig å demontere den? Bare kutte riktig leding når tenningen er på? eller er jeg helt på villspor?

Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår