Gå til innhold

Bruktbil kjøp,Ingen rettigheter egentlig..

Ranger emnet


El raza

Anbefalte innlegg

Tanken som slår meg når jeg leser litt i forumet om rettigheter ved kjøp av bruktbil der kjøper blir lurt, er at man ha EGENTLIG ingen rettigheter..

Man klager til selger, og sender inn klage til forbrukerrådet og det er vel bare det man kan gjøre hvis man kjøper bruktbil som blir et problem pga useriøs selger.

Det eneste selger trenger å gjøre, er å ikke svare på henvendelser fra forbrukerråd o.l.. -og selfølgelig ha litt is i magen, så skjer det ingen ting..

Det er det inntrykket jeg får..

Har en sak pågående, men lite skjer..

Frykter jeg må hugge bilen for å minske på den økonomiske delen..

Er det virkelig sånn at man kan bare lure folk, å gå fra alt ansvar?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, sånn mer eller mindre.. Meldt sak inn til Forbrukerrådet,men mangler overslag på rep.av bil, men har ikke fått bil til verksted da den er stort sett havarért.. (henger seg i 2gear,går i nødmodus,svart-ryker voldsomt)

Har sendt mail til Forbrukerrådet med beskjed om hva som skjer, og at det er litt vanskelig å få det overslaget (som foresten blir å koste meg rundt 3000kr) som dem trenger for å "danne seg et bilde av kostnadene" , men fikk ingen tilbakemelding på den mailen.

Skrev ny mail med spm om dem hadde fått den tidligere mail, og med spm om det var noe jeg kunne gjøre,ta kontakt med verksted som godkjente bil eller lignende, men ingen svar.. (14dager siden)

Vet Forbrukerrådet har tidsfrister på saker,men ganske sikker jeg har vært innafor.

Lover som blir brutt i innenfor kjøpsloven har lang sakstid innenfor privat salg, men når det kommer til at en evt. Tvangsinndrivelse,eller hva det heter skal finne sted,så er vel veien så lang, at selger kan ha flyttet til Spania å blitt pensjonist før han får et krav..

Å hvis han f.eks har planer OM å flytte utenlands, å gjorde det før han fikk et rettskraftig pålegg så, hva da liksom.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår