Gå til innhold

Caddy Maxi - diverse problemer

Ranger emnet


Erik143

Anbefalte innlegg

Hei

Håper noen kan hjelpe med et par problemer med en Caddy Maxi 2009 modell.

1: Sentral låsen spiller ikke helt på lag - nøkkelen låser ingen dører (blinker rødt - og batteriet er nytt), og knappen i bilen låser alle dører foruten høyre skyvedør? Hva kan feilen her være?

2: Jeg har ikke kjørelys eller ryggelys på noen av baklyktene, men bremselyset ser ut til å fungere på begge to. Mistenker dog den ene pæren er død - men har en som er ny som jeg har testet i begge lyktene men som kun virker på ene siden. Noen som vet hva dette kan være? Jeg har ikke sjekket om tåkelys fungerer, kom jeg på nå.

 

Og til slutt; sitter det noen flere sikringer noe sted foruten i motor rom og under rattet? Evt releer som kan ha tatt kvelden? Setter pris på all hjelp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys og sentrallås er styrt fra komfort modul, så ingen sikringer eller reléer som er direkte tilknyttet problemene. 

Start med å ta ut baklampene og skift alle pærer, på den måten er du sikker på at alt er iorden der. Sjekk samtidig pæreholder og kontakt til pæreholder for korrosjon. 

Hvis alt er iorden (alle pærer og ingen skader), og det fortsatt ikke er lys må det tas en diagnose for å se hvilken type feilkode du får på de spesifikke lampene, og feilsøke deretter. 

Vdr. sentrallås på skyvedør så sjekk først og fremst kontaktpunkter i dør og karosseri for korrosjon eller skader, er det iorden visuelt er det mest sannsynlig en defekt låsekasse, noe som ikke er veldig uvanlig, men for å være sikker må det feilsøkes. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VCDS er desidert det beste til VAG, men finnes billigere som også gjøre endel av de enkle tingene som å lese/slette feil. 

Låsekassa er ikke vanskelig å bytte, men det er litt småknot siden den sitter i bakkant av døra. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at det står «før inn passord: 00000» og man kan selv velge verdi å føre inn. Så det virker ikke som om det er noen feilkode som dukker opp heller..

 

og en annen sak - sentrallås knapp inni bilen låser nå alle dører, men nøkkelen låser ingenting. Kan nøkkelen ha «glemt» bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette  blir bare rot, så jeg får formulere meg litt bedre.. :) 

 

1: Sentrallåsen på nøkkelen fungerer ikke mot bilen. Hva kan være feil? batteriet er byttet.

 

2: Blinklys i høyre baklykt lever sitt eget liv, og det virker ikke til at det er dårlig kontakt i tilkoblingen (ny pære) - hva kan feilen her være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår