Gå til innhold
Bilforumet.no
180B SSS

Strømmen forsvinner fra batteriet.

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Golf V 2005 1.4 bensin. Strømmen forsvinner fra batteriet, målt forbruk når bilen står parkert er 0,65 til 0,85 amper, mener ikke dette er nok til at bilen ikke starter om morgenen. Klarer ikke å finne feilen. Har sjekket batteriet med helt ny belastningstester fra Biltema, den viser god kondisjon på batteriet. Noen som kan komme med tips. MVH. Lennart

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det trekkes uten tvil for mye strøm om du måler 0.65-0.85A. Sikker på at ikke noe står på når du måler, som lys innvendig e.l.? Dersom ja, mål strømmen mens du trekker ut en og en sikring, og hele tiden følger med om/når strømtrekket faller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Quattro73 skrev:

Det trekkes uten tvil for mye strøm om du måler 0.65-0.85A. Sikker på at ikke noe står på når du måler, som lys innvendig e.l.? Dersom ja, mål strømmen mens du trekker ut en og en sikring, og hele tiden følger med om/når strømtrekket faller.

Ja det har jeg testet, sikring nr. 3 i motorrommet går til disse forbrukerene: (J393 - Convenience system central control unit V217 - Front passenger side wiper motor (from May 2005) Not assigned (from November 2005)) da faller forbruket til 0.00. Trekker 0.65 med dørene låst og 0.85 med dørene åpne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sier dørene låst, har du da også «vippet» igjen panserlås, slik at BCM tror panser er lukket? 

Hvis du ikke gjør det vil heller ikke strømtrekket legge seg ned. 

Har ikke sirkringsoversikt og koblingsskjema foran meg, men hvis du tar av alle kontakter på BCM, detter strømtrekket da? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 timer siden, Jesper1201 skrev:

Når du sier dørene låst, har du da også «vippet» igjen panserlås, slik at BCM tror panser er lukket? 

Hvis du ikke gjør det vil heller ikke strømtrekket legge seg ned. 

Har ikke sirkringsoversikt og koblingsskjema foran meg, men hvis du tar av alle kontakter på BCM, detter strømtrekket da? 

Jeg er ikke helt sikker på hva forkortelsen BCM står for men panseret har vært åpent hele tiden. Jeg skal gjøre ett forsøk med panser låst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg testet med panseret lokket og det er samme forbruket, 0,67 A.

1 time siden, 180B SSS skrev:

Jeg er ikke helt sikker på hva forkortelsen BCM står for men panseret har vært åpent hele tiden. Jeg skal gjøre ett forsøk med panser låst.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken størrelse har sikringen som strømtrekket er på? 

Hvis det er hovedsikringen for BCM så er det en sjans for at selve BCM’en er problemet, men det bør feilsøkes får den skiftes. 

Hvis du setter sikring tilbake igjen, går strømtrekket straks opp igjen, eller tar det noe tid evt. tenning av/på? 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. En ting til, forsket på samme sak tidligere, da på en TT. Høyt strømtrekk, som går ned til langt under akseptabelt, et par minutter etter at dører er lukket og låst. Altså, ikke ta hensyn til det du måler før det har gått noen minutter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 timer siden, Quattro73 skrev:

Hmmm. En ting til, forsket på samme sak tidligere, da på en TT. Høyt strømtrekk, som går ned til langt under akseptabelt, et par minutter etter at dører er lukket og låst. Altså, ikke ta hensyn til det du måler før det har gått noen minutter.

Takk for opplysningen, jeg googlet det og fikk svar der men problemet er ikke løst :-(

Takk for ny info. Har testet over 20 timer, startet med toppladet batteri, strømtrekket var hele tiden 0,67 A. Etter 20 timer så var batteriet nede på 11,5V, 74AH batteri. Dette er ett vedlikeholds fritt batteri så jeg får ikke målt syrevekta. Har testet batteriet med belastningsmåler og det er bra.

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 1/30/2019 den 9:42 PM, Jesper1201 skrev:

Hvilken størrelse har sikringen som strømtrekket er på? 

Hvis det er hovedsikringen for BCM så er det en sjans for at selve BCM’en er problemet, men det bør feilsøkes får den skiftes. 

Hvis du setter sikring tilbake igjen, går strømtrekket straks opp igjen, eller tar det noe tid evt. tenning av/på? 

 

Sikringen er på 20A. I sikringsoversikten for bilen står det at den er til åpning av tanklokket men den er til mere. Fjernkontrollen til dørene virker ikke men dørlåsene virker ved betjening fra bryter på døren. Det er forøvrig F4 i motorrommet. Strømtrekket går straks opp igjen når sikringen settes tilbake, tenningen av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 1/30/2019 den 10:57 PM, Quattro73 skrev:

Hmmm. En ting til, forsket på samme sak tidligere, da på en TT. Høyt strømtrekk, som går ned til langt under akseptabelt, et par minutter etter at dører er lukket og låst. Altså, ikke ta hensyn til det du måler før det har gått noen minutter.

Ja jeg har testet med lukket panser og ventet i timesvis, strømtrekket er der hele tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.