Gå til innhold

Hva kan gjøre at alarmen står på i døren?

Ranger emnet


TAN1954

Anbefalte innlegg

Plutselig får jeg ikke åpnet min passat 1999 1,6 bensin med kappen på nøkkelen. Byttet til nye batterier i nøkkelen, men samme greie da.

Lyser i rød lysdiode i døren, åpner den med nøkkel, lukker dør setter meg til rette - venter litt- Lyser fortatt.

Prøver å starte og alarmen går, men bilen starter og alarmen stopper straks etter. Kan kjøre som normalt.

Får låst alle dørene med felles låsebryter innsiden i døren, ---unntatt førerdør, som kun kan bli låst med nøkkelen fra utsiden. 

Alarmens røde diode ved fører-dørknappen blinker fortsatt hele tiden, men bilens alarm kommer ikke på igjen etter å ha låst dør.

Kan gjenta seansen flere ganger og hadde jo trodd det var batteriene i nøkkelen, men kan jeg ha kommet bort i noe jeg ikke vet hva er inne i bilen?

Eller er det nøkkelen som har tatt kvelden

(Bruker den lite og lånte den ut til andre da det skjedde første gang)

Skjer selvfølgelig akkurat i det bilen er lagt ut for salg så kjekt å få løst dette kjapt. 

Har alltid vært litt sær på at jeg burde vente med å starte til nøkkelsymbolet i dashbord er borte fordi startsperren ofte henger på til det symbolet er borte, men det gjør den jo ikke nå.

50574206_338230847018805_6005998428964782080_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en nøkkel til som fungerer? Sett da den i tenningslås og sett på tenning. Gå ut av bilen, lukk døren og lås den med nøkkelen du sliter med (fra utsiden). Lås så opp igjen med nøkkelen. Slå av tenning og prøv så den nøkkelen som ikke fungerte - om sentrallås og alarm kan betjenes med den.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får nøkkelen til å fungere kan det være at den er defekt, men du skulle ha fått skrudd av alarm ved å låse opp manuelt. 

Kan muligens være brudd i en/flere ledninger mellom førerdør og karosseri. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg tror jeg har vært innom de fleste variantene på youtube nå...men ingen ser ut til å virke. Ikke helt like sentrallås fjernkontroll til min (min har ikke lysdiode på senderen og kun "låse" og "åpne". Setter jeg nøkkelen i tenningen og vrir et hakk så går alarmen. Per youtube skal ikke det skje. VW skulle ha 1700.- for en times diagnose og test, da er jeg heller interessert i om noen vet hvordan man koble vekk alarmen. Bilen starter jo og går, er teknisk Ok og kun gått 138.000 km, men har jo ikke mye verdi annet enn bruksverdien da så trenger enkel fiks...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår