Gå til innhold

Spretter ut av 3.gir

Ranger emnet


Subarualltheway

Anbefalte innlegg

Har en 2010 Subaru Legacy 2,0 D som av og til har begynt å bli vrang å få i 3 gir (tror jeg har fått den i gir, men virker som den spretter ut når jeg slipper clutchen). Dette er kun når jeg girer fra 2 til 3 og ikke hver gang, kun av og til. Bilen har gått 234' og det er ikke byttet clutch eller noe sånt på den. Jeg har eid den i 4,5 år og var gått 80' når jeg kjøpte den. Har blitt sånn i det siste. Noen som vet hva dette kan være? Er helt blank når det gjelder å skru sjøl, så må nok inn på verksted for å fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt, hopper den ut av gir ved belastning, så er den ikke helt i gir.

Et verksted vil ila maks en time kunne si nøyaktig hva som er galt. Fra min side blir det antagelser, mens et verksted løfter opp bilen og verifiserer. Etterpå kan de komme med pristilbud, så sant det ikke er en bagatell de kan utbedre der og da ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nei, giroverføring kan byttes og justeres uten annen demontering. Som jeg skrev tidligere høres det ut som slitasje eller feiljustering på giroverføring. Er wirer på din bil, og vil tro et oppegående verksted enkelt kan konkludere eksakt hva som er galt - dog har du nå opplevd noe annet - så sant de ikke har rett i at overføringen er i orden... Legger med bilde som viser giroverføringen på din bil, er hvertfall fra en '10 Legacy. 

350-01.png

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fult mulig med et problem inne i girkassa, men i 99% av tilfellene så pleier ikke et problem med sjaltegafler eller drev å være sporadiske. Jeg tipper på slitasje i giroverføring, slik at du enten ikke får lagt inn gir korrekt/helt, eller at du «bommer».

Men, jeg har ikke sett bilen, så selvfølgelig kan verkstedet ha rett, men dessverre er det fryktelig mye dårlig arbeid rundt om, og mange mekanikere «gidder ikke» (eller mangler kunnskapen) til å kunne feilsøke på problemer. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår