Gå til innhold

ISO adapter til A4

Ranger emnet


pipip

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som kunne hjulpet meg å finne riktig ISO adapter til Pioneer spilleren min?
Adapteren som sitter i spilleren nå (tidligere vært på en Seat) passer til de to minste koblingene på Audien, men ser det er enda en som er avlang. Og regner da med jeg trenger ny adapter?

https://gyazo.com/ceb7bba7e8239737e716150ab9a2d670

https://gyazo.com/f57bf008c2e205d0154f3377daa23690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/19/2018 den 11:30 AM, Quattro73 skrev:

Du trenger aktivsystemadapter, elutstyr.no har det du trenger :) 

De svarer også på PM --» Medlemsprofil.

Jeg var innom en butikk som selger diverse til bilstereo o.l. og spurte etter sånn adapter, han som jobbet der kikket på ledingene osv og fant ut at jeg kunne bruke koblingene som var til spilleren. Eneste var at den fikk ikke strøm så han la opp ny ledning for meg. Nå funker spilleren, MEN jeg må nå ta settings hver gang jeg starter bilen, og stille inn alt på nytt. Jeg har lest litt rundt og noen mener det bare er å koble rød på gul, og gul på rød. Jeg prøvde dette, men da vil ikke bilen starte! :p Help? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul ledning fra Pioneerspiller skal til konstant pluss, alle innstillinger vil da bli husket. Mål i original plugg fra bil hvor konstant pluss er. Rød ledning fra Pioneerspiller skal få spenning fra den nye ledningen som ble lagt opp, antar dette ble gjort da bilen har can-bus.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 12/23/2018 den 10:41 AM, Quattro73 skrev:

Gul ledning fra Pioneerspiller skal til konstant pluss, alle innstillinger vil da bli husket. Mål i original plugg fra bil hvor konstant pluss er. Rød ledning fra Pioneerspiller skal få spenning fra den nye ledningen som ble lagt opp, antar dette ble gjort da bilen har can-bus.

Jeg har ingenting å måle med, og er rimelig grønn når det kommer til sånt her.. Jeg ser den nye strømkabelen er koblet til den gule ledningen, har jeg forstått riktig om jeg sier at denne må heller bli koblet til den røde som er der originalt? :/

DSC_1072.JPG

DSC_1071.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kople noe før du vet hva som er spenning på når. Du kjenner vel noen som kan måle for deg? 

Ja, gul skal som sagt ha konstant 12V og rød tenningsstrøm. Er da nærliggende å tro den nye ledningen skal på rød, men ikke sikker på om den burde kjøre spenning ut igjen på bilens nett...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvis bilen ikke starter så har det ingenting med koblingene til radioen å gjøre. Uten en avktivsystem-adapter så får du hverken lyd i bakhøyttalerne eller i subwooferen som er montert på høyresiden originalt. Mao får du særdeles spinkel lyd i det original anlegget ved oppgradering til ny radio.

Våre produkter kan kjøpes i vår nettbutikk eller hos en forhandler nær deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 2/1/2019 den 2:24 AM, Elutstyr skrev:

Hvis bilen ikke starter så har det ingenting med koblingene til radioen å gjøre. Uten en avktivsystem-adapter så får du hverken lyd i bakhøyttalerne eller i subwooferen som er montert på høyresiden originalt. Mao får du særdeles spinkel lyd i det original anlegget ved oppgradering til ny radio.

Takk for svar. Jeg har bestilt aktiv adapter nå. Men må jeg da gjøre om den strømledningen som ble lagt opp? Eller er det bare plug and play med den nye adapteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår