Gå til innhold

Kald motor

Ranger emnet


Tom67

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Touran 2.0 tdi. 2008 mod. Sliter litt med å få opp temperaturen på motoren. Når det er rundt 1-2 grader bruker den ca 10-12 km på å komme opp i 90 grader. For noen dager siden koblet jeg på motormarmeren og lot den stå på i over 4 timer. Slo på tenninga. Da var den på ca 35-40 grader, men når jeg startet bilen sank temperatur nålen helt til bunnen igjen og det var bare kald luft som kom ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
33 minutter siden, Baron von Dirtbike skrev:

Alle Touraner solgt i Europa, har Webasto tilleggsvarmer, fordi det blir vinter og kaldt syd for Norge også. Bor du rundt ekvator så tipper jeg Webasto er utelatt. Kald Touran, Passat, Tiguan etc, med dieselmotor er med 99% sannsynlighet webasto som har sluttet å virke.

Ikke alle nei.

Touran'er solgt med vinterpakke har bl.a Webasto kjørevarmer inkl, og alle biler som er tatt inn til Norge/Sverige/Finland via. merkeforhandler har vinterpakke inkl. 
Europeiske er dette et tilvalg, så dermed er det betydelig færre utenfor Norden som har Webasto. 

For oppklaringens del, det er det ikke alle biler fra VW som leveres med vinterpakke som standardutstyr, meg bekjent er det kun Touran, Caddy og Transporter.
De øvrige måtte det velges som tilvalg, hvordan det er hvis du bestiller en 2019 modell idag, vet jeg ikke. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og flere får opp øynene for webasto, så flere velger å ta med dette. Det gjelder selvfølgelig ikke bare Norge, så webasto finner man over hele fjøla hvis en treffer en person som vil betale litt ekstra for komfort selv om vinteren :-) 

Kan godt hende flere land enn de jeg nevnte har vinterpakke som standard, det må jeg ærlig innrømme at jeg ikke bryr meg stort om, ei heller gidder bruke tid på å finne ut av, så det er godt mulig det stemmer, men vet at det ikke er standard i alle land, for da hadde det ikke vært egen utstyrskode for vinterpakke. 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja parkeringsvarmer er tilvalg på utstyrslisten. Men jeg mener bestemt den kommer standard som tilleggvarmer, eller  webasto Zuheizer som det heter på tysk. Min første Touran fra 2003 hadde ikke engang varmeseter og ble solgt ny i Tyskland uten noen Nordisk vinterpakke. Men den hadde Webasto Zuheizer. Så tror ikke den har så mye å gjøre med vinterpakke eller ikke. Men kan hende Møller selger den inn som en del av greia som parkeringsvarmer. Caddy vet jeg ikke så mye om, men føler meg ganske oppegående på Passat og Touran. Men Caddy er vel kanskje en Touran med lasterom og bladfjærer bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår